Stiri

P80/C, visul unui client Ferrari (video)

P80/C, cel mai extrem design unicat al Ferrari. P80/C, o interpretare originală a conceptului de „Sports Prototype” al companiei. P80/C, visul unui client cu stare, pasionat de Căluțul Cabrat.

Noul Ferrari P80/C este toate aceste elemente la un loc. Și mai mult. O creație mai mult artistică decât tehnică. Nu că ar lipsi ceva la capitolul performanțe. Din contră… Însă când clientul are buzunare adânci, parcă designerii italieni sunt întrecuți chiar și de ingineri, toți lucrând la unison pentru a ne oferi o minunăție cu adevărat fantasmagorică. Este o vedenie. Ba nu, o aberație. Nicidecum, este o minunată extravaganță care după această prezentare oficială va dispărea. Într-un garaj, ascuns de privirile indiscrete ale publicului. La marginea unui circuit privat.



P80/C este cel mai recent dintr-o lungă serie de modele one-off. Creat pentru un client îndrăgostit de Căluțul Cabrat în general. Și de faimoasele sale modele de curse. În special de cele ale perioadei anilor ’60, precum Ferrari 330 P3/P4 sau Dino 206 S. Totul a început în 2015, atunci când compania introducea modelul de curse – pe atunci complet nou – 488 GT3. Acesta a servit drept bază a procesului de dezvoltare, care s-a încheiat în sfârșit. Cu rezultate spectaculoase.

P80/C – discreție totală la Ferrari

Constructorul italian ne oferă fix câteva poze. Și ceva dovezi video. Și atât. Nici vorbă despre cât a costat această bijuterie pe roți. Sau de numele clientului. De fapt, nu ne oferă nici măcar date tehnice. Știm doar că P80/C nu este destinat circulației publice. E clar, doar nu poți ieși pe stradă cu un astfel de exterior. Ca să nu mai vorbim despre interior! În ciuda omagiului adus trecutului, această mașinărie este în mod clar destinată performanțelor viitorului.



Designul pare tributar în special funcției… aerodinamice. Avem un „lip spoiler” care ar face invidioasă orice divă doritoare de botox. Multe admisii. Chiar și în locul farurilor. Și mai multe aerisiri pe lateral, care determină utilizarea unor pasaje ale roților spate obscen de mari. Nici o grijă, în spate avem etaje de aripi… Și un difuzor/extractor ce pare gata să „are” asfaltul. Cel mai probabil, V8-ul de pe 488 GT3 a supraviețuit intact. Cu tot cu ai săi 660 CP și 700 Nm. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*