Stiri / Video

Kia Sorento, SUV-ul hibrid de Geneva (video)

Kia Sorento va merge hibrid către Salonul Auto Internațional de la Geneva. Și cu a patra generație. Mai impunătoare – doar se va vinde atât în Coreea cât și în Europa. Dar, să recunoaștem criteriile de participare țin de fapt mai ales de SUA.

Kia Sorento nu a fost un model de mare succes în Europa. Însă la Geneva constructorul încearcă să schimbe un pic datele problemei – deoarece Sorento primește un tren de rulare hibrid. Rămâne de văzut dacă clienții de pe Bătrânul Continent vor reuși să treacă peste estetica americană. Și dimensiunile generoase – Sorento, hibrid sau diesel – a crescut cu 10 mm față de generația anterioară. Există și un avantaj – ampatamentul a explodat, fiind cu 35 mm mai lung, ajungând la 2.815 mm.



Sorento – de acum hibrid pentru Geneva – a avut o evoluție fulgerătoare de-a lungul celor patru generații. Originalul a fost lansat în 2002 și avea șasiu separat de caroserie. A doua generație, din 2009, făcea trecerea la caroseria autoportantă. A patra vine electrificată – și cu o arhitectură complet nouă. Plus o stilistică interesantă. Spatele este cât se poate de american – pe bune! Doar au contribuit toate cele trei studiouri – din Coreea, Europa și America de Nord.

Kia Sorento, hibrid, dar cu atitudine

Deci, împărțeala a fost clară – spatele este al americanilor. Acum rămâne de văzut cine a realizat profilul și cine partea frontală. Dacă ar fi să punem pariu, coreenii și-au luat zona cu grila „tiger nose” și noile faruri cu „tiger eye”. Iar europenii au rămas cu profilul – pe care l-au dinamizat pe cât au putut… adică nu prea mult. Dar măcar au încercat. Oricum, designul chiar pare un tot unitar – să nu fim cârcotași. 



Iar Kia Sorento vine cu un nou sistem de propulsie hibrid. Acesta este format dintr-un T-GDi de 1.6 litri pe benzină, un motor electric și un acumulator lithium-ion polymer de 1,49 kWh. Puterea totală este de 230 CP și 350 Nm. În Coreea și Europa va mai fi disponibil și noul diesel „Smartstream” de 2,2 litri și 202 CP / 440 Nm. Acesta are parte și de o nouă transmisie cu dublu ambreiaj și 8 trepte de viteză 8DCT. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*