Caterham s-a întors încă odată în timp, cu Super Seven 1600, un model menit să ne amintească de gloria auto a deceniului 1970. Cu un astfel de stil noi am spune că aduce mai degrabă cu perioada de glorie interbelică…
Sigur, fiecare cu părerea sa – gusturile nu se discută. Totuși, există câteva paradigme. Stilul este cât se poate de retro. Atât la interior cât și la exterior. Însă tehnologia ascunsă privirilor este cât se poate de modernă. Chiar dacă Caterham, la fel ca Morgan, vor să credem altceva. Sigur, compania britanică nu are pretenții financiare precum McLaren cu Elva. Astfel, un Super Seven 1600 costă „doar” 33.495 £…
Este adevărat, la Caterham Super Seven 1600 contează mai mult atmosfera decât performanțele. Aceasta deoarece „noul” model este propulsat de un umil Ford Sigma în patru cilindri, de 1600 cmc. Este dotat cu doar 135 de CP, însă are și un secret… estetic. Odată ridicată capota „mecanicul” va descoperi ceea ce par a fi clasice carburatoare laterale Weber. Însă realitatea este alta – motorul are un sistem de injecție modernă.
Cu Super Seven 1600, călătoria este importantă
Super Seven 1600 are o mulțime de detalii de stil retro. Și unele moderne – cum ar fi diferențialul cu alunecare limitată. Însă tot cele mai evidente sunt importante. Cum ar fi parbrizul cu ramă nituită sau apărătorile roților din față de dimensiuni pantagruelice. În plus, micul open-cockpit aleargă pe jante stil Minilite de doar 14 inch. Și culorile sunt retro: Racing Green, Caribbean Blue, Tuscany Red, Saxony Grey, Serengeti Orange, Bordeaux Red și Oxford White.
Opțional, cine nu mai are statura anilor „70” poate cere versiunea cu șasiu extins. Are o cabină mai încăpătoare, mai mult spațiu pentru bagaje și un rezervor de combustibil mai mare. Interiorul este și el la fel de retro și spartan. Avem volan din lemn și tapițerie vintage. Plus un radiator care este doar opțional…