Ford lansează noul Focus Active în Europa, însă o face la pachet cu o surpriză. Astfel, seria Active marchează întoarcerea versiunii wagon la profilul de crossover, după ce a sărit o generație.
Lansarea celei de-a patra generații Focus a adus cu sine numeroase noutăți. Printre ele, vestea că noua compactă va intra în familia Active, a crossover-elor de „oraș”, alături de Ka+ și Fiesta. Ceea ce nu știam era că Focus Active ne va oferi două versiuni de caroserie – inițial fiind prezentat doar modelul hatchback în cinci uși. Ford a păstrat surpriza wagon pentru acum – și cu această ocazie ne-a trezit amintiri.
Amintiri din negura timpurilor – 2009 nu era un an tocmai norocos pentru industria auto. Pe atunci, la AutoRAI Amsterdam se năștea Focus Mk. II X Road. Noul Focus Active nu este totuși un descendent direct – deoarece X Road era doar un pachet estetic cu alură de crossover. În schimb, la generația numărul patru, Ford a dus transformarea până la capăt.
Active, pentru orice tip de viață
Cele două modele – hatchback în cinci uși și break – sunt gândite pentru a oferi dinamismul versiunii standard, combinat cu elemente SUV. De design, dar mai ales de versatilitate. Cu stilul deja cunoscut, putem trece direct la ce ne interesează – caracteristicile tehnice. Exteriorul robust este dublat de un plus de echipamente la interior. Avem volanul și schimbătorul îmbrăcate în piele, inserțiile colorate de pe uși și bord și praguri Active. Mai avem și scaune tapițerie textilă distinctivă Active și cusături albastre, element care se regăsește și pe covorașele speciale.
Însă, mai ales, avem standard suspensie independentă spate în configurație cu braț scurt/lung (SLA sau Short Long arm independent suspension). În plus, șasiul are o geometrie unică a arcurilor, amortizoarelor, barelor stabilizatoare și articulațiilor, dar și o gardă la sol mai înaltă. 30 mm în față și 34 mm în spate pot face diferența uneori, chiar dacă nu există opțiunea sistemului AWD. În schimb, alături de Normal, Sport și Eco de pe Focus standard, Active aduce cu sine și modurile Slippery și Trail.
Cu un volum de încărcare total de 1653 de litri pentru wagon, clienții Focus Active mai trebuie să aleagă doar motorizarea potrivită. Ford oferă câte două opțiuni EcoBoost și EcoBlue diesel. Plus o transmisie manuală cu șase trepte sau noua transmisie automată cu opt trepte. Avem astfel trei cilindri pe 1.0 EcoBoost de 125 CP și 1.5 EcoBoost de 150 CP. De partea EcoBlue sunt propulsoarele de 120 CP și 150 CP (1.5 sau 2 litri). Ele consumă 3,5 sau 4,4 litri/100 km, față de benzinare – care ating medii de 4.8 sau 5.3 l/100 km.