Stiri

RR Evoque, Land Rover „fashionista” (video)

Evoque, SUV-ul compact premium Range Rover, a ajuns la cea de-a doua generație. Lansat acasă, la Londra, crossover-ul se vrea în trend – stilistic, dar și din punct de vedere tehnic.

Este britanic cu „sufletul și trupul” – designul, ingineria și producția, toate s-au desfășurat în Anglia. Range Rover Evoque se pregătește să continue succesul înaintașului său, promovând un stil cât se poate de „fashionista”, dar și tehnologii noi. Noua generație sosește în urma unei investiții de un miliard de lire sterline, fiind bazat pe o platformă complet nouă – Premium Transverse Architecture. Rămâne însă compact, cu o lungime de 4,37 metri. Lansat în 2010, primul Evoque deschidea noi orizonturi pentru Land Rover.

RR Evoque, Land Rover „fashionista” (video)

Acum, a doua generație face același lucru. Britanicii propun, pentru prima oară în istoria lor și în segment, un sistem de propulsie mild hybrid. Acesta, de 48 volți, are un propulsor în patru cilindri de 300 CP, capabil să se oprească de la 17 km/h. Energia recuperată la frânare și stocată în bateria de sub podea este apoi utilizată pentru a-l reporni fără efort. Pentru Europa, opțiunea da bază va fi – însă – un mai simplu diesel Ingenium de 150 CP. Acesta este cuplat la o cutie manuală și tracțiune față. Gama de opțiuni include și transmisie automată cu nouă trepte de la ZF și sistem AWD.

Evoque, la operă sau în vârful muntelui

Vă spuneam de flerul fashion al noului Evoque. Pentru lansare, Land Rover a pregătit o rochie, purtată de modelul Adwoa Aboah. Ea a fost creată de Ashley Williams, fiind realizată din tapițeria textilă a SUV-ului. Aceasta, la rândul său, este eco. Micro fibrele de poliester sunt din plastic reciclat – 53 de sticle de plastic intră în componența fiecărui exemplar echipat cu această tapițerie.



Și asta nu este tot. Brand-ul de lux Mulberry a creat o colecție de genți de voiaj. Master & Dynamic, din New York, s-au ocupat de un set bespoke de căști wireless. Iar cel mai nou ceas Zenith din colecția Defy Classic a fost co-dezvoltat cu inginerii și designerii Land Rover, fiind create doar 200 de exemplare. Destul, însă – să mai vorbim și despre aspecte tehnice.



Land Rover nu a dezvăluit toate opțiunile de propulsie, însă promite noi opțiuni pentru viitorul apropiat. Astfel, Evoque va putea fi echipat cu un sistem plug in hybrid, dar și cu un motor pe benzină în trei cilindri, din 2019. Noua arhitectură a adus cu sine un ampatament mai generos. Asta înseamnă 20 de mm în plus spațiu în spate. Și un spațiu cargo cu 10% mai mare – 591/1383 litri. Iar interiorul arată, de acum, potrivit pentru secolul XXI. Avem instrumentar de bord digital. Și mai avem noul panou central cu display dublu – infotainment și HVAC (climatizare). Avem chiar și Apple CarPlay sau Android Auto.

Stilat, dar și gata de aventură… tehnologică

Și mai important, Evoque aduce cu sine câteva premiere interesante. Printre ele, oglinda interioară „ClearSight”. Aceasta poate deveni un ecran HD – în cazul în care cea normală este obstrucționată. Apoi, Range Rover aduce în producția de serie tehnologia „Ground View”. Aceasta este utilă în special pe teren accidentat – proiectează pe ecranul central o imagine la 180 de grade cu partea din față, capota devenind „invizibilă”. Nu în ultimul rând, avem „Smart Settings” – un sistem de inteligență artificială ce învață obiceiurile șoferului și devine un adevărat „majordom” digital.



Nu în ultimul rând, nu putem vorbi despre un Land Rover fără a discuta capabilitățile off-road. Evoque este bine pregătit și la acest capitol. Garda la sol este de 212 mm, iar adâncimea vadului maxim a crescut de la 500 la 600 mm. În plus, datorită dimensiunilor compacte, unghiurile de atac și degajare sunt și ele spectaculoase: 25 și 30,6 grade. Totul a fost gândit în detaliu – chiar și camerele diferitelor sisteme au parte de un strat hidrofob, pentru a respinge apa și murdăria mai ușor.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*