Ford Focus ST Mk IV, iar rezultatul final este tot patru. Un propulsor EcoBoost, un motor EcoBlue, o transmisie manuală și una automată. Rezultatul matematic – sportivitate, tehnologie, stil și polivalență.
De fapt, dacă doream, ne ieșeau chiar mai multe combinații. Deoarece noua generație Focus ST este un adevărat expert al jocului „mix and match”. Avem propulsor pe benzină sau diesel, cutie de viteze manuală (pentru puriști) sau automată (pentru restul) – dar mai avem și caroserie hatchback sau station wagon! Un adevărat „daily driver”. Evident, gata și de acțiune pe circuit, doar a fost dezvoltat de divizia Ford Performance. Mai ales dacă adăugați în ecuație și Performance Pack.
Construit la Saarlouis, în Germania, în urma unei investiții de 600 de milioane de euro, Focus ST va fi disponibil pe piață începând cu vara acestui an. Sub capotă, cele două staruri. Avem de pe Mustang unitatea EcoBoost pe benzină de 2.3 litri (280 CP, 420 Nm), cu turbină twin-scroll și anti-lag. Și sistem rev-matching, tot de pe Mustang, dacă se optează pentru Performance Pack / cutia manuală. Și cu eLSD, primul diferențial electronic cu alunecare limitată oferit de Ford ăîn combinație cu tracțiune față. Pentru cei care vor să pună accent pe eficiență Focus ST oferă și o transmisie automată cu șapte rapoarte. Iar unitatea EcoBlue diesel de 2.0 litri (190 CP și 400 Nm), care are parte de sistem torque vectoring, va face cu siguranță casă bună cu modelul wagon. Acesta din urmă oferă o capacitate maximă de încărcare de 1653 de litri.
ST de performanță… activă
Focus-ul standard deja este o compactă tehnologizată. Astfel, Focus ST primește sistemul selectabil Drive Modes – dotat inclusiv cu opțiunea exclusivă Track pentru Performance Pack. Avem apoi Continuously Controlled Damping – standard pe versiunea hatchback cu cinci uși, tehnologia anti-lag pentru Sport și Track (de pe GT și F-150 Raptor), automata cu Adaptive Shift Scheduling. Și să nu uităm de tehnologia eLSD / Torque Vectoring Control, Electric Brake Booster (EBB) sau sistem de direcție servo-asistată electric (EPAS).
Motorul EcoBoost de 2.3 litri livrează cu doar 10 CP și 20 Nm mai puțin decât la bordul sportivului pur-sânge Mustang. Astfel, accelerația la 100 km/h este foarte apropiată – sub șase secunde (5,8 s pentru Mustang). În schimb, dieselul EcoBlue de 2.0 litri, care dezvoltă 190 CP, este cel mai puternic diesel oferit vreodată în gama Focus, cu un cuplu de 400 Nm între 2000 și 3000 rpm.
ST cu personalitate… subtilă
Cu un Focus standard deja disponibil în configurație ST-Line, Focus ST nu reprezintă o schimbare majoră de stil. Avem jante exclusive Dark Sparkle și Magnetite de 18 sau 19 inch. Schimbările din zona frontală sunt inclusiv funcționale, mărind capacitatea de răcire sau dirijând atent fluxul de aer. În spate, avem eleron de dimensiuni sporite, terminații duble pentru sistemul de evacuare și un difuzor – în timp ce Performance Pack adaugă și etriere roșii.
La interior, alături de volanul sport și de scaunele Recaro de culoare Ebony, se remarcă mânerul schimbătorului de viteze din aluminiu cu sigla ST, sau inserțiile metalice de pe praguri. Tot aici mai avem și elementele decorative metalice hexagonale și cele satinate argintii, sau cusăturile gri ale scaunelor. În plus, Ford Performance a încorporat în instrumentarul de bord un display TFT color de 4.2 inch pentru a vizualiza digital presiunea turbinei, a uleiului și temperatura acestuia din urmă. Iar din Performance Pack nu lipsește nici sistemul Launch Control.