Corvette, generația C8, este – în sfârșit – un oficial. Asta după ce fanii au avut parte de primele imagini spion cu nu mai puțin de trei ani în urmă. Iar promisiunile pentru un Corvette cu motor central sunt și mai vechi… cam de jumătate de secol.
Povestea spune că părintele supercar-ului american, Zora Arkus-Duntov, a creat primul Corvette cu motor central încă din 1964, sub forma prototipului XP-819. De atunci, au mai urmat numeroase „aperitive” de acest fel. Însă, General Motors le-a oferit satisfacție fanilor abia acum, odată cu dezvoltarea generației C8. Una care pare bine pregătită pentru a deveni cel mai hardcore Corvette din istorie. Nu de alta, dar C8 este bine echipată pentru a lupta cu modele precum Audi R8 sau Porsche 911.
Culmea, bătălia o va duce în cunoscutul stil american. Adică foarte abordabil, cu un preț pe configuratorul online pentru prima versiune disponibilă la începutul lui 2020 – Corvette Stingray – sub pragul de 60.000 de dolari. Singura noastră problemă este legată de viitoarea disponibilitate în Europa – care stă sub semnul întrebării datorită noilor reglementări WLTP. Însă de această dată am fi dispuși să sperăm la o posibilă derogare – sau o minune din partea inginerilor Chevy.
C8, gata de acțiune mediană
Schimbarea de optică tehnică a fost dublată și de una de design – motivată, desigur, inclusiv de proporțiile diferite necesare unei platforme cu motor central. Însă, cel mai important, C8 are o arhitectură tehnică complet diferită. Stilul este o combinație de nou și tradițional – fiind păstrate destule elemente de legătură cu varianta C7, mai ales în față și spate. Din lateral, ei bine, cât se poate de logic – totul este nou. Și targa – deoarece Corvette Stingray poate renunța rapid la plafon.
Iar în spatele pasagerilor se află un „nou” V8 de 6,2 litri – derivat din LT1 anterior, însă transformat într-o „bestie” complet nouă. Denumită LT2, desigur. Și gata de acțiune cu 495 CP dacă se optează pentru evacuarea sport și Z51 Performance Package. Toată puterea este livrată către puntea spate, prin intermediul unei noi cutii de viteze cu dublu-ambreiaj și opt trepte. Suficient pentru ca Corvette C8 Stingray să ajungă la marcajul celor 60 de mile americane (96 km/h) în mai puțin de trei secunde… Și uite așa, s-a deschis robinetul la comparații cu electricele Tesla!