Este timpul să descoperim o viitoare nouă serie de curse, electrică: ETCR. Iar Hyundai deja are propriul reprezentant acolo – Veloster N ETCR. Iar dacă sunteți viitori spectatori, aveți și o nouă variantă eco de a ajunge acolo: Hyundai 45. Mă rog, ați putea avea, dacă sud-coreeni îl vor trece vreodată de stadiul de concept…
Veloster N ETCR este un proiect cu adevărat electrizant, oricât de superfluă ar suna această afirmație – mai ales dacă privim exteriorul de model de curse „cuminte”. Nu de alta, dar în mare parte arată fix la fel ca versiunea cu ICE (combustie internă) – Veloster N TCR. Însă, în locul unui turbo în patru cilindri de 2 litri și 350 CP se află un singur motor electric.
Din păcate, Hyundai doar ce a demarat programul de teste și nu are cifre oficiale de performanță – însă acestea s-ar putea dovedi oricum irelevante. Ceea ce contează cu adevărat este nebunia inginerilor: motorul electric antrenează puntea spate, iar acesta nu este amplasat în față, ci pe mijloc! Astfel, avem de-a face cu ceva complet diferit față de orice model de curse cu totul față.
Veloster N ETCR și viitorul din trecut
Acum 45 de ani, Hyundai nici nu se gândea la modele de curse precum Veloster N ETCR. Ci, la acea dată, compania propunea lumii primul lor concept din existență: prototipul Pony Coupé. iar conexiunea acestui studiu foarte atrăgător cu ilustrul său predecesor este cel mai evidentă la partea frontală. Acolo, designul stil „kinetic cube lamp” ne atrage atenția din orice poziție. Însă, 45 mai înseamnă ceva: este vorba despre unghiul format la părțile frontale și dorsale, un aspect care va fi reflectat în stilul viitoarelor modele EV ale mărcii.
Deci, este foarte posibil ca 45, cu stilul său aparte – retro-futuristic, să nu ajungă în producția de serie. Însă anumite elemente vor face cu siguranță saltul către liniile de producție, precum noul „Camera Monitoring System”. Interiorul, în schimb, este complet „art nouveau” – și întruchipează noua strategie „Style Set Free”, cu multiple posibilități de personalizare și cele mai noi tehnologii.