Îndepărtata țară a Soarelui Răsare este purtătoarea unor interesante mistere. Spre exemplu, vom descoperi cum a reușit Lexus să creeze un yacht – modelul LY 650. Sau de ce mai este încă actuală moda automobilelor decapotabile când vine vorba despre evenimente majore, precum încoronarea unui împărat…
De fapt, mai bine am începe chiar cu Toyota Century Convertible, un model absolut unicat. Century este una dintre acele limuzine de care mai nimeni din Europa nu a auzit. Chiar dacă de fapt se produce de la sfârșitul anilor 1960 și se bucură de prețuirea clienților japonezi. Adevărul este că vânzările aproape exclusiv locale sunt un factor determinant. Însă, pe Toyota Century Convertible o va cunoaște o lună întreagă.
Fix pe data de 22 octombrie, atunci când va avea loc ceremonia regală de încoronare a noului Împărat Naruhito. Evenimentul va avea proporții mondiale, cu VIP-uri din 190 de țări programate să apară pentru importanta ceremonie simbolică. Nu de alta, dar împăratul deja și-a intrat în drepturi încă din luna mai – în timp ce Toyota Century a trecut la cea de-a treia generație încă de anul trecut.
Știm doar că automobilul decapotabil are aproape 5,5 metri lungime. Și un V8 plus motoare electrice pentru 425 CP. Iar locurile din spate sunt supraînălțate și cu spătarele fixate la un unghi de 25 de grade. Totul pentru vizibilitatea familiei regale, desigur…
LY 650 pentru after-party
Un astfel de eveniment de vizibilitate socială major va atrage, cu siguranță, și vânătorii „mondeni”. Iar Lexus are aproape pregătit – lansarea va avea loc pe 30 octombrie – yacht-ul perfect pentru petrecerile de după încoronare. Da, vorbim despre un yacht. Și despre Lexus. Doar ați mai văzut colaborări auto-marine și înainte. Atâta doar că aici nu mai este vorba despre un simplu împrumut al numelui.
În schimb, noul LY 650 este un yacht creat chiar de Lexus. Inspirați de Lexus Sport Yacht Concept, un prototip din 2017, specialiștii japonezi au pornit rapid la treabă. Pentru stil s-au inspirat nu doar din prototip, ci au colaborat cu studioul de design italian Nuvolari Lenard. Proporțiile de yacht au fost păstrate cu sfințenie, lungime fiind de 65 de picioare – aproape 20 de metri.
Și, pentru a nu uita de rădăcinile automobilistice, Lexus a creat un material nou pentru coca navei. Este o construcție compozită, menită să fuzioneze cele două lumi. Adică CFRP (fibră de carbon cu ranforsări din plastic) din auto și GFRP (fibră de sticlă cu ranforsări din plastic). Rezultatul – un material mai ușor dar și mai rezistent decât clasica fibră de sticlă. Construcția a fost încredințată americanilor de la Marquis Yachts. Iar propulsia suedezilor de la Volvo – Penta IPS de 12,8 litri. Fiecare dintre cele două motoare produce câte 1350 CP…