RS4 Avant este încă un cadou oferit de Audi Sport GmbH clienților săi la împlinirea a un sfert de secol de modele de performanță. Doar că, undeva pe linia de producție, cineva a uitat să-i spună acestui model că este un station wagon familist…
Drept pentru care, RS4 Avant este la fel de focos și gata de acțiune precum un model cu două locuri și două portiere. Este un facelift în ton cu restul gamei RS – și trebuie să recunoaștem că am avut parte de multe RS-uri în ultimul timp. RS4 Avant nu aduce surprize prea mari – stilul se înscrie în norma casei, la bord și-au făcut locul și mai multe tehnologii. Iar sub capotă se ascunde un monstru… gata să demonstreze cât de bine pot fi amestecate toate bagajele din spate.
Să începem cu începutul, cu fața adică. RS4 Avant are o grilă Singleframe mai mare, prize de aer mai pronunțate. Și faruri matrix LED cu profil întunecat. Ca să înțeleagă toată lumea că este un înfumurat. Și pe bună dreptate, până la urmă. Până și pasajele roților sunt cu 30 de mm mai evazate decât la un A4 Avant. În rest, totul este RS: logo-ul și insignele, spoilerul de pe plafon sau difuzorul. Și, desigur, sistemul de evacuare. Și pe dedesubt este aceeași poveste – suspensie sport RS, sau RS sport plus – cu Dynamic Ride Control (DRC).
RS4 Avant, nu uita că ești un „cărăuș”
Unii își doresc performanță în format cât mai sportiv. Ceea ce înseamnă compromisuri la capitolul utilitate. Însă familiștii își doresc și performanțele – dar și o doză ridicată de elemente practice. Iar un station wagon chiar le poate combina. Zis și făcut, drept pentru care bagajele au la dispoziție 495 sau 1495 litri – hayonul fiind dotat, opțional, cu acționare electrică. Iar cei preocupați de stil se pot lăuda cu pachetele de elemente exterioare din fibră de carbon sau cu jantele de 19 sau 20 inch.
Și, ușor – ușor, am ajuns și la capitolul principal. Sub capotă, la fel ca și înainte, se află un V6 twin-turbo. Cu 2,9 litri – față de 2,7 litri – cât avea în 1999 primul RS4 Avant. Și cu puterea ajunsă la 450 CP și 600 Nm. Deci suficient pentru a duce copiii la antrenamente, de la 0 la 100 km/h în doar 4,1 secunde. Iar, dacă este nevoie, cu „RS dynamic package” se poate crește și viteza maximă de la 250 la 280 km/h.