VW Golf. Aici și peste tot în restul Europei din 1974. Acum, aproape gata de acțiune cu a opta generație. Volkswagen ne oferă – fără nici un preambul – un mic preview în stil CGI asupra modelului care va lupta pentru supremație, încă odată, în clasa compactă.
La Volkswagen, toți ochii au fost ațintiți asupra noului hatchback electric ID.3 (dacă mai era nevoie, încă un video mai jos). Însă, adevărul este că pentru constructorul german „the bread and butter” – adică grosul vânzărilor – îl va reprezenta tot eternul Golf. Și a opta generație este absolut crucială pentru a face trecerea către viitorul mai electrificat al companiei.
Deci, VW are o cumpănă. Este pe margine prăpastiei revoluției electrice, însă nu poate încă escalada ultima porțiune pentru a ajunge la puntea de legătură către viitor dacă Golf-ul nu va avea succes. Pur și simplu nu poate. Din fericire, din ceea ce vedem în aceste schițe computerizate, VW Golf este pregătit de un nou succes. Pare suficient de nou pentru a șterge cu buretele impresia proastă (vizuală, deoarece vânzările au mers bine) lăsată de Mk VII. Sperăm noi – CGI-urile astea de obicei mai ascund și destule exagerări stilistice.
VW Golf, Europa te așteaptă
Noul VW Golf va fi prezentat într-un eveniment oficial și oficios, acasă la Wolfsburg. Pe 24 octombrie. Nu mai este mult până atunci, așadar nu avem motive să speculăm prea multe informații. De altfel, producătorul însuși ne oferă mai toate detaliile – chiar dacă fără a intra în amănunte. Promite o gamă nouă de motorizări eficiente. O suspensie îmbunătățită pentru un plus de agilitate. Și mai ales vrea să impună trend-ul în materie de conectivitate, sisteme de asistență și servicii online.
Evident, exteriorul va fi unul formatat în stil nu foarte revoluționar. Însă, cel puțin în cazul versiunilor de top, cockpit-ul ar putea reprezenta motivul principal de achiziție. Zona de comandă și control prezintă schimbări absolut dramatice față de Mk VII. Aproape că nu mai există butoane fizice, totul fiind integrat digital. Iar zona cea mai importantă ar putea fi cea rezervată șoferului. Are instrumentar digital, legat de display-ul principal. Plus o altă zonă digitală, mai mică, în stânga. Și, central, Golf ar putea sosi cu un sistem de comenzi digital pentru climatizare…