Mai este puțin până la dezlănțuirea festivalului automobilistic de la Salonul Auto de la Paris, deci este perfect normal pentru „gazde” să înceapă prezentarea galeriei de noutăți. De o parte a „ringului” avem reîmprospătarea operată de Renault asupra compactului Kadjar, în timp ce în „colțul opus” se află un prototip plug in – C5 Aircross Hybrid Concept.
Lansat în 2015 după o dezvoltare ce a implicat un masiv transfer de tehnologie de la surata de concern Nissan, Renault Kadjar a fost prezentat oficial de francezi în varianta reîmprospătată, ce aduce cu sine schimbări de ordin estetic, tehnic și tehnologic. Vizual, în afara unor subtile schimbări aduse părților frontale și din spate, Kadjar se remarcă prin adoptarea deja familiarei semnături luminoase de forma literei „C” – SUV-ul compact având de acum parte de lumini LED pentru absolut toate elementele (inclusiv semnale și lumini de ceață, faruri, stopuri, în versiunile superioare). Ca în cazul oricărui facelift, mai avem și opțiuni de jante noi – între 17 și 19 inch, dar și culori noi: Vert Oural, Iron Blue sau Gray Highland.
Interiorul a fost și el regândit, Renault operând schimbări numeroase la nivelul materialelor, dar și în zona dotărilor tehnologice: avem noi sisteme de control pentru climatizare, dar mai ales un R-Link îmbunătățit, acum compatibil și cu Android Auto / Apple CarPlay. Iar noutățile importante nu se opresc aici, deoarece Kadjar sosește cu o gamă revizuită de propulsoare. În primul rând, după Scenic, Captur și Megane, a sosit rândul SUV-ului compact să primească noul propulsor pe benzină de 1,3 litri dezvoltat împreună cu Daimler, aici fiind echipat inclusiv cu un filtru de particule. Noul TCe va oferi 140 sau 160 CP – legat la cutii de viteze manuale sau EDC. Și gama diesel aduce cu sine noutăți – aici debutând noul Blue dCi 115 (cu un plus de 5 CP și 10 Nm față de versiunea precedentă) și vârful de gamă Blue dCi 150, care este disponibil și în configurație EDC cu tracțiune integrală (variantele 2WD au parte de sistemul Extended Grip).
Rivalii de la Citroen sunt în mijlocul unei restructurări a imagini de marcă – promovată odată cu introducerea Europeană a noului vârf de gamă C5 Aircross. Tot SUV-ul va fi vedeta standului (care va cuprinde aproape toată gama) de la Paris, Citroen anunțând prezentarea oficială a modelului C5 Aircross Hybrid Concept, un prototip foarte apropiat versiunii de serie. Acesta va fi primul model plug in hibrid oferit de Citroen – de anul viitor – și va purta stindardul pentru strategia de electrificare a mărcii: modele hibrid, PHEV sau EV pentru 80% din gamă în 2023 și 100% la nivelul anului 2025.
Trenul de rulare de pe C5 Aircross Hybrid va oferi un total de peste 220 CP și va include o cutie de viteze automată cu opt trepte și un pachet de acumulatori amplasat în podea, sub habitaclu. Astfel, SUV-ul va putea parcurge până la 50 km în modul EV, la o viteză de peste 130 km/h – iar cu ajutorul unei prize de 32 Amp reîncărcarea va dura doar în jur de două ore. Citroen se pregătește să își celebreze centenarul anul viitor și în 2018 deja a sărbătorit 70 de ani de la apariția iconicului 2CV – astfel încât nu ne surprinde faptul că la Paris va mai avea și alte premiere mondiale, deja anunțat fiind și modelul C4 Cactus Limited Edition JCC+.