Evenimente / Lifestyle

Mille Miglia 2025 – Pasiune, istorie și rafinament pe patru roți

Cinci zile. 1.900 de kilometri. 430 de bijuterii pe roți. Ediția Mille Miglia 2025 a fost un elogiu adus istoriei automobilistice italiene, o veritabilă paradă de eleganță și inginerie clasică desfășurată între Brescia și Roma – și înapoi – pe traseul emblematic în formă de „8”, inspirat de edițiile interbelice.

Ziua 1: Brescia – San Lazzaro di Savena

Startul s-a dat în dimineața zilei de 17 iunie, din Viale Venezia din Brescia, într-o atmosferă de sărbătoare. Primul sector a inclus urcarea către Castelul Brescia pentru Time Trials, apoi Passage Control în Piazza Vittoria – o despărțire simbolică de orașul de origine al cursei.

A urmat coborârea spre lacul Garda, cu opriri în Manerba, Desenzano și Sirmione. După Verona și Ferrara, prima zi s-a încheiat în San Lazzaro di Savena, lângă Bologna.

Clasament provizoriu: Vesco-Salvinelli (Alfa Romeo 6C 1750 SS) în frunte, urmați de Bertoli-Vavassori și Belometti-Bergomi.

Ziua 2: Bologna – Roma

Pe 18 iunie, caravana a traversat Pasurile Futa și Raticosa. A urmat un popas în Siena, apoi traversarea Val d’Orcia spre Roma, cu opriri în Radicofani, lacul Bolsena și Ronciglione. Sosirea în capitală a fost întâmpinată de oficiali guvernamentali și diplomați internaționali.

Vesco și Salvinelli au recâștigat locul I după o zi de duel intens cu echipajul argentinian Erejomovich-Llanos.

 

Ziua 3: Roma – Cervia-Milano Marittima

Pe 19 iunie, mașinile au pornit din zori din Roma, trecând prin Orvieto și Arezzo, urcând spre San Sepolcro și Alpe della Luna. În San Marino s-au desfășurat probele pentru Trofeul San Marino, înainte ca ziua să se încheie festiv în Milano Marittima.

Ziua 4: Milano Marittima – Parma

20 iunie a fost cea mai lungă zi – 500 km între Adriatică și Tirrenică. După trecerea prin Stia, Empoli și Livorno (unde au intrat în Academia Navală), mașinile au urcat spectaculos pe Pasul Cisa și au ajuns seara în Parma.

După această etapă, argentinienii Erejomovich-Llanos trec în frunte.

Ziua 5: Parma – Brescia

Ultima zi a fost una de sprint și dramatism. Vesco și Salvinelli revin pe primul loc după primele probe din zona Soragna. Convoiul a trecut prin Cremona, Soncino, Franciacorta, înainte de sosirea finală în Brescia, pe rampa Viale Venezia, în aplauzele mulțimii.

Clasamente și premii

  • 🏆 Locul I: Vesco-Salvinelli – Alfa Romeo 6C 1750 SS (1929)
  • 🥈 Locul II: Erejomovich-Llanos – Alfa Romeo 6C 1500 SS (1929)
  • 🥉 Locul III: Tonconogy-Ruffini – Alfa Romeo 6C 1750 Gs (1931)
  • Ferrari Tribute: câștigat de Hotz-Mozzi – Ferrari F8 Spider
  • 1000 Miglia Green: Magni-Giavardi – Polestar 4

O cursă devenită ritual

Mille Miglia 2025 a fost mai mult decât un raliu – a fost o declarație de dragoste pentru Italia autentică, pentru patrimoniul auto și pentru comunitățile locale. Trecând prin orașe de artă, sate uitate de broșuri și pasuri alpine dramatice, „Săgeata Roșie” a oferit publicului un spectacol complet, încărcat de istorie, competiție și emoție.

Într-o lume în care totul se grăbește, Mille Miglia reamintește de noblețea unui altfel de drum. Unul în care contează nu doar destinația, ci fiecare kilometru parcurs cu stil.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*