Constructorul bavarez a programat la timp faceliftul pentru nava amiral Seria 7. Iarna se joacă hochei – iar sedanul de lux pare foarte pregătit pentru acest joc de sezon.
Noul BMW Seria 7 a sosit, de fapt, pentru a susține ofensiva producătorului german în stratosfera segmentului premium. Seria 7 facelift sosește la timp pentru a susține intrarea pe piață a grand tourer-ului sportiv Seria 8 și a celui mai mare SUV al său, X7. Însă noul design exterior aduce cu sine o caracteristică ce ar putea rămâne în istorie – stilizarea și mai accentuată a deja anecdoticei crose de hochei ce domină lateralul limuzinei. Sigur, acesta este doar un detaliu. Unul care însă nouă ne place – la fel ca și tratamentul cu adevărat diferit acordat zonei inferioare a părții frontale.
Mai aducătoare de polemici ar putea fi, însă, imensa grilă a radiatorului. Aceasta este cu nu mai puțin de 40% mai mare decât în cazul predecesorului! Până și emblema BMW este de acum mai mare. Bonus, BMW face schimbări subtile – dar de efect – și în spate. Acolo stopurile sunt mai înguste și cu design 3D. Iar de acum ele sunt conectate printr-o bară luminoasă. La interior, BMW a lucrat intens la capitolul acustică. Și la capitolul tehnologie: sistemul de operare BMW 7.0 şi Asistentul Personal Inteligent BMW, dar și versiune nouă pentru unitatea de control BMW Touch Command dedicată locurilor din spate.
Seria 7, clasică și modernă în același timp
Noile faruri cu tehnologie LED, adaptive, oferite standard pot fi înlocuite cu faruri laser. Acestea au o rază de acțiune a fazei lungi de până la 560 metri. La fel, suspensia adaptivă standard poate fi înlocuită cu cea pneumatică. Printre opțiuni se mai află și direcția activă integrală sau șasiul Executive Drive Pro ce reglează suspensia și pe baza informațiilor oferite de la o cameră video. Dacă șoferul se plictisește, el poate fi ajutat de sistemele incluse în pachetul de asistență Driving Assistant Professional. Și, bineînțeles, Seria 7 este clasică și modernă inclusiv la capitolul motorizări.
Capitolul diesel este încă acoperit de bavarezi. Avem trei propulsoare – de 265, 320 și chiar 400 CP. Evident, varianta de bază nu este chiar recomandabilă în varianta cu ampatament lung, ce ajunge până la 5260 mm (+22 mm față de versiunea anterioară). Propulsoarele pe benzină sunt mai nobile – noul V8 de 4,4 litri de 530 CP (+80 CP) și tradiționalul V12 de 6,6 litri și 585 CP. Sau puteți alege ceva avangardist – versiunea plug in hybrid. Aceasta ajunge la 394 CP și are un consum mediu între 2,6 şi 2,1 l/100 km (varianta scurtă, cu ampatament extins și xDrive). Plus o autonomie complet electrică între 50 și 58 km.