Fără categorie

Honda Turbo CRV

Honda CR-V este una dintre cele mai vândute mașini din gama producătorului japonez. De fapt, la un moment dat, a fost cel mai vândut SUV din lume datorită pieței Nord-Americane. Dar acum s-au concentrat mai mult pe Europa și rezultatul este surprinzător.

Honda CR-V a fost lansată prima oară în 1995 pe o platformă de Honda Civic dar cu suficiente modificări astfel încât să poți spune că era, de fapt, o altă platformă. Au mai urmat între timp alte două generații și trei facelift-uri. Dar era timpul pentru o nouă schimbare. Aceasta a venit anul trecut la Orange County Motorshow din California unde constructorul japonez a ales să-și prezinte noul SUV. De ce acolo? Probabil și pentru că în Statele Unite, Honda CR-V se vinde în sute de mii de unități anual (378.000 în 2017). Iar epopeea CR-V este departe de a fi încheiată. 

 

Honda Sensing standard

Honda CR-V va fi propusă cu mai multe sisteme standard. Honda Sensing încorporează sisteme de detecție a coliziunilor, de menținere a benzii de mers și de menținere a vitezei în funcție de trafic. Cu mai bine de un deceniu în urmă a introdus sistemul LKAS pe Accord. Acesta menținea mașina pe banda de circulație printr-un sistem de camere video. Ulterior, și alți constructori au apelat la aceeași soluție. Tot pentru siguranță, structura de rezistență este compusă din oțeluri ultra-rezistente, de până la 1500 MPa. Ca termen de comparație, un oțel înalt aliat rezistă la 600 MPa. Prin urmare, noul CR-V va dispune de o caroserie cu o rigiditate structurală mut mai mare. Asta îi va mulțumi, cu siguranță, pe cei care vor un SUV dar vor să meargă mai sportiv cu el.

CR-V mai european

Pentru o mai bună ținută de drum s-a instalat Honda Agile Handling Assist (AHA). Acesta este montat pentru prima dată pe CR-V. Sistemul electronic de stabilitate a fost adaptat special pentru condițiile de drum și stilurile de condus din Europa. Tot în ideea de sportivitate, mașina este propulsată printr-un sistem inteligent de tracțiune integrală. Acesta poate transmite până la 60% din cuplu pe puntea spate. Astfel se va termina cu testele în care două roți merg în gol și mașina nu înainta. Sistemul, denumit „Real Time AWD cu Intelligent Control System”, este disponibil opțional. Amatorii de tehnologii vor putea urmări acest sistem la lucru și prin intermediul unui meniu de pe display-ul de bord. Tot același AHA este responsabil și pentru distribuția cuplului pe roți, mai ales pe virajele abordate mai rapid.

Motorizări de ultimă generație

Honda CR-V va dispune pe piața europeană de două motorizări, una de 1,5 litri turbo și o unitate hibridă dotată cu două motoare electrice. Primul propulsor este preluat de la compacta Civic și va dezvolta 190 CP. Despre cea de-a doua vom afla în scurt timp mai multe detalii. Momentan, japonezii au fost destul de secretoși. Prototipul a fost prezentat în aprilie 2018 la Shanghai. 

Noua Honda CR-V va ajunge pe piața noastră în toamna acestui an. Prin urmare, fiți pregătiți! 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*