Stiri

Lexus RZ 450e poate fi comandat, iată și cât costă

Odată ce revoluția electrică a cuprins din ce în ce mai mulți producători de mașini, Lexus a rămas fidel ideii sale de vehicule hibride. Asta până anul trecut când și-a prezentat noua gamă RZ 450e, care acum este disponibilă și în România.

Toyota a fost unul dintre pionierii tehnologiei hibride. Și a continuat cercetările în acest sens mai mult decât orice alt producător din lume. Mai mult, marca premium Lexus a fost dominată de modele hibride. Astfel, clienții săi au putut aprecia la adevărata valoare progresele făcute de constructorul japonez în acest domeniu, iar Lexus RZ 450e vine să schimbe acest lucru.

Deși foarte avansată în domeniul motoarelor electrice și al sistemelor de propulsie hibridă, Toyota a întârziat foarte mult prezentarea unui astfel de model. Anul trecut însă a început recuperarea anunțând că va avea 40 de modele de acest fel în gamă. Primul a fost Toyota BZ4x, disponibil deja în România încă din 2022. Marca Lexus în schimb și-a mai amânat puțin prezența pe piață. Dar acum a venit, și promite multe.

Prețuri pentru România

Astfel, în aprilie 2022 și-a anunțat noua gamă RZ 450e care acum este disponibilă în România de la prețul de 73,593 de euro, cu tot cu TVA. La această sumă se pot adăuga bonusurile aferente mașinilor electrice. Chiar dacă nu este cel mai accesibil crossover premium de pe piață, Lexus vine cu pachete de dotări generoase. În plus, garanția de până la 10 ani a sistemului de propulsie (inclusiv bateriile) sunt argumente serioase în favoarea sa.

În același segment mai activează și Mercedes cu gama EQC, BMW cu iX3 și Audi Q4 e-Tron, ultimul dintre acestea fiind și cel mai accesibil.

Lexus se laudă cu o autonomie omologată (WLTP) de peste 400 de kilometri. În plus, modelul vine standard cu tracțiune integrală și două motoare ce cumulează 313 CP. Ca și performanțe, se laudă cu un demaraj de la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde. Viteza maximă de 160 km/h s-ar putea să-i cam dezamăgească pe mulți. Dar aceasta este limitată la acea valoare din motive de siguranță. Oricum, statistic vorbind, majoritatea șoferilor nu ating niciodată acea valoare.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*