Stiri

Ce Trebuie să Știi Când Cumperi un BMW Seria 5 F10 Facelift

După patru ani pe piață, BMW Seria 5 F10 a primit un facelift, denumit LCI (Life Cycle Impulse) în terminologia producătorului german. Această revigorare a gamei a fost necesară pentru trecerea la normele Euro 6, ocazie cu care s-au mai remediat o parte din problemele deja cunoscute de la versiunea non-facelift.

Odată cu versiunea facelift BMW a înlocuit motorul cu cele mai mari probleme, și anume N47. A fost înlocuit cu un propulsor nou, denumit B47. Acesta a primit omologarea Euro 6 și, foarte important, este fără AdBlue. Noua motorizare era, de fapt, vechea versiune dar îmbunătățită. Distribuția era mult mai bune făcută și deja clienții se puteau baza pe motorul de doi litri turbodiesel că-i poate duce fără probleme peste 300,000 km.

Dar nici această variantă n-a fost scutită de probleme. Mai țineți minte ce am spus despre răcitorul EGR? Ei bine, în toamna lui 2022 BMW a emis un nou buletin de rechemare pentru versiunea facelift a lui F10 cu motorizarea de doi litri turbodiesel fix pentru aceeași problemă. După ce utilizatorul se înscria prin aplicația MyBMW în programul mărcii, primea un mesaj că trebuie să se prezinte la service pentru înlocuire. La fel ca și în cazul motorizării N47, această operațiune a fost gratuită. Din păcate, problema cu pompa de ulei la motorizarea turbodiesel de trei litri nu a fost remediată pe deplin. Astfel, cei care țineau totuși să-și mențină mașinile în stare foarte bună de funcționare trebuiau să o înlocuiască o dată la 100.000 km. Teoretic, suficient.

Probleme restante

Doar că nici în cazul versiunii facelift problemele cu motorizarea de doi litri turbo cu benzină, N20B20 nu au fost rezolvate toate problemele. Prin urmare, atenție la carburanți și la depunerile de carbon de pe galeria de admisie. Schimbarea bobinelor de inducție și a bujiilor a rămas cu aceeași frecvență. În plus, se recomandă o curățare cu coji de nucă a galeriei de admisie la fiecare 100.000 km. Chiar dacă nu este o operațiune tocmai ieftină, merită făcută.

Din cauza sistemului de injecție, apar depuneri pe galerie și pe supape. Aceste depuneri încep să afecteze modul de funcționare a motorului. Pentru a-l menține în stare cât se poate de bună pentru mai mult timp, este de preferat să faceți această operațiune.

Cutiile de viteze au dezvoltat aceeași problemă cauzată de mentenanța proastă. Pentru a nu avea surprize, trebuie să-i faceți revizia la fiecare 80.000 km. De asemenea, schimbați și uleiul din diferențial cu aceeași frecvență. Un ulei proaspăt n-a stricat niciodată, dar unul prea vechi cu siguranță da.

Fie că vorbim despre versiunea facelift sau non-facelift, BMW Seria 5 F10 mai putea dezvolta probleme la partea de bucșe pe puntea spate. Înlocuirea lor se face după ce trece mașina de 250.000 de kilometri, deci n-ar fi o mare problemă.

 

Atenție la detalii

 

O altă problemă comună celor două modele este uzura amortizorului de la capacul portbagajului. Dacă vedeți că începe să se deschidă prea repede, comandați-l și schimbați-l. Nu este o operațiune foarte complicată. Dar dacă nu țineți cont de asta, rezultatele pot fi costisitoare. Capacul se deschide prea repede tras de arc, amortizorul nu-i încetinește cursa, iar din balans colțul capacului poate sparge luneta. S-a mai întâmplat. Ca idee, un astfel de amortizor costă 200 de lei (prețuri valabile în Mai 2023).

Per total, alegerea unui BMW Seria 5 F10 este una foarte bună, mai ales dacă este produs după 2011, iar cele facelift chiar au multe elemente schimbate, inclusiv instalația de infotainment. Totodată, versiunile facelift au fost produse standard cu faruri bi-xenon.

Lasă-ne un comentariu și spune-ne ce probleme ai întâmpinat tu cu mașina ta. De asemenea, dacă doriți să facem o analiză cu defecțiunile pentru un alt model de mașină, anunță-ne și ne vom ocupa.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*