Sud-coreenii nu au ales degeaba litera „N” – cu referință directă la Nurburgring – pentru a reprezenta eforturile lor de performanță. Iar „fructele” dorințelor se înmulțesc deja văzând cu ochii: după i30 N și Veloster N, de acum avem și i30 Fastback N.
Divizia de performanță N a celor de la Hyundai își are centrul de testare european chiar în incinta faimosului circuit german, însă de această dată legătura este mai subtilă. Aceasta deoarece înainte de prezentarea la Salonul Auto de la Paris de luna viitoare, i30 Fastback N s-a jucat un pic între Paris și Roma… în Danemarca. Piloții Hyundai Motorsport Thierry Neuville și Gabriele Tarquini au realizat un nou record de timp pentru călătoria între Roma și Paris.
N vine de la utilizare cotidiană sau de record
Tarquini l-a învins cu doar o zecime de secund și cu timpul de 8:18.49 în cursa dintre Roma și Paris! Cu mențiunea că nu este vorba despre faimoasele capitale europene, ci două sate daneze ce poartă fix aceste nume! Înapoi la i30 Fastback N, acestea este al doilea model de performanță de la Hyundai pentru Europa. Este, desigur, strâns înrudit cu hatchback-ul i30 N – inclusiv din punct de vedere vizual. Avem astfel deja cunoscutele elemente de design cu accente de culoare roșie – grila N și ansamblul față N fiind comune la i30 N și Fastback. Acesta din urmă primește un tratament unicat pentru bara spate, precum și un spoiler „glossy black”.
Interiorul preia tema inserțiilor de culoare roșie – însă în același timp își păstrează caracteristicile practice. Portbagajul variază între 450 și 1351 litri, iar conectivitatea este de top. Display-ul de 8 inch tactil cu servicii „Live” gratuite pentru șapte ani are și Apple CarPlay / Android Auto. Tot aici se află și modulul N Grip Control cu setările Eco, Normal, Sport, N și N Custom.
Nurburgring vine de la performanță accesibilă
Sub capotă se află același propulsor de pe i 30 N, oferit în două versiuni. „Standard Package” oferă 250 CP, în timp ce „Performance Package” ajunge la 275 ponei. Cuplul maxim este același – 353 Nm sau 378 Nm cu overboost – la fel și viteza maximă, de 250 km/h. Evident, varianta de top va accelera mai repede la 100 km/h – în 6,1 secunde față de 6,4. Singura opțiune pentru transmisie este o manuală cu șase trepte – puterea fiind livrată roților față.
Bonus, pe Nurburgring se pot întâmpla multe lucruri. Cum ar fi un record pentru singurul om (fără câine sau pisică – nu se gândea la Facebook, probabil), care a parcurs întreg Nurburgring Nordschleife (20,8 km) în drift! Ford Performance și al său Ford Mustang RTR l-au transformat pe Vaughn Gittin Jr. în noul „Drift King of the Ring”.