Stiri

TEN pentru Gymkhana, câte cinci pentru Block (video)

Gymkhana TEN – legendara serie inițiată de Ken Block a ajuns la cea de-a zecea ediție. Și în ciuda numeroșilor imitatori (mai buni sau…), fiecare ediție Gymkhana reușește să ridice și mai mult ștacheta. Nu de alta, dar Ken Block s-a apucat de matematică pentru Gymkhana TEN.

Când discutăm despre Gymkhana, dar și despre Block, aproape orice introducere este de prisos. Cel mai bine ar fi să fim „hoonigans” alături de omul care se consideră „Head Hoonigan In Charge” (HHIC) la Hoonigan Industries. O vom face însă responsabil – repetând mesajul său. „Hoon responsibly” – fiți responsabili la volan, pe drumurile publice. Și nu uitați că acestea sunt cascadorii realizate de un adevărat profesionist.

TEN pentru Gymkhana, câte cinci pentru Block

Acum să ne întoarcem la matematica lui Block. Una simplă: cinci plus cinci fac „TEN”, nu-i așa? Mai exact, pro driver-ul și co-fondatorul DC Shoes (la fel de bun în arta marketing-ului, precum este și în cea a drift-ului) s-a jucat în cinci automobile nebune… în cinci colțuri ale lumii. Turul mapamondului a început în Suedia, acolo unde Block nu a reușit să respecte subtitlul „The Ultimate Tire Slaying Tour”. Evident, deoarece acolo Ford-ul Fiesta WRC de 380 CP nu a întâlnit altceva decât zăpadă.

Gymkhana TEN, cu aromă și savoare… de pneuri torturate

Nici o grijă, deoarece acțiunea se mută apoi pe străzile distruse ale Bucureștiului – pardon Detroit-ului. Acolo, pneurile sunt distruse fără griji, datorită faimosului Hoonicorn Mustang de 1400 CP. Spectatorul extaziat nici nu are bine timp să-și revină din nebunie și Block deja ajunge în Mexic, în orășelul Guanajuato. Acolo, el terorizează tot ce poate cu ajutorul unui Ford Focus RS RX, un model ce combină fericit dispoziția de hot hatch a versiunii de serie cu posibilitățile de bombă de raliu.

A patra oprire este la Los Angeles, acolo unde Block ne atrage atenția cu un model vintage ce s-ar potrivi cu mult mai bine în Europa – un clasic Escort RS Cosworth. Desigur, ce este mai bun a fost păstrat la final. Ultima locație îi este încredințată în grijă noului Hoonitruck. Acesta a fost, într-o viață anterioară, un bătrân Ford F-150 din 1977. Acum, în secolul XXI, își trăiește o nouă tinerețe drept un monstru 4×4 cu 914 CP extrași din V6-le EcoBoost de 3,5 litri ce de obicei își face veacul sub capota supercar-ului Ford GT. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*