Tushek este un producător tip start-up din Slovenia. Despre care nu s-a mai auzit nimic de când a introdus în 2012 supercar-ul Renovatio T500. Acum ei încearcă să reintre în atenția publicului cu un model superior. Un hypercar atât de stealth că noi l-am trecut sub radar-ul nostru: TS 900 Apex.
Ceva nu se potrivește aici. Renovatio T500 era un coupé cu 450 CP la bord. Unul care a dispărut din amintirile tuturor rapid. Dar nici o grijă, avem un video cu el de acum șapte ani! Acum, acest TS 900 Apex nu este chiar nou. Pentru că a mai fost prezent și la Top Marques din Monaco, anul trecut. Însă este posibil ca versiunea Apex să fie noutatea… Cine știe slovena să ne informeze și pe noi…
Oricum, ideea de bază, de reținut pentru moment – și de uitat apoi rapid – este că TS 900 Apex va debuta, totuși, oficial. În fața publicului de la Salon Privé Concours, desfășurat la Blenheim Palace, în Marea Britanie. Iar atu-ul acestui hypercar hibrid nu este neapărat puterea, sau cifrele de performanță. Ci mai ales masa redusă. La 1410 kg. Datorită șasiului „spaceframe” din aliaj de crom și a caroseriei din fibră de carbon.
Tushek, dă-i înainte cu salturile la 7 ani
Practic, Tushek se laudă că ar fi realizat cel mai ușor hypercar. Ne vine greu să-i credem. Poate doar din zona hypercar-urilor hibride. Recunoaștem, o Acura/Honda NSX cântărește cu 317 kg mai mult. Însă suntem nelămuriți cu denumirile. Teoretic, acel 900 ar trebui să indice puterea. Însă la fel ca la Renovatio T500, au ratat marcajul. De data asta în sensul pozitiv.
Adică V8-ul spate de 4,2 litri și cele două motoare electrice oferă un total de 950 CP. Și 1400 Nm. Suficient pentru cifre de performanță onorabile. 60 mph (96 km/h) în 2,5 secunde. Și o viteză maximă de 380 km/h (236 mph). Designul este de apreciat subiectiv și individual. Are însă acoperiș amovibil și uși tip „scissor” – deci nu va trece neobservat. De fapt, dacă nu va fi produs, oricum îl vom uita iarăși ca pe T500…