Ford a pornit producția noului său SUV de clasă mică Puma. Mașina, construită exclusiv la Craiova, reprezintă un important pas înainte pentru constructorul american, dar și o șansă mare pentru fabrică.
Ford deține fabrica de automobile de la Craiova, acolo unde se produce Ford Ecosport. Cu toate că piața europeană este avidă de SUV-uri, modelul produs la Craiova nu a fost chiar atât de solicitat de către clienți. După un face-lift important, care ar putea fi considerat lejer drept o nouă generație, vânzările au crescut. Totuși, mai lipsea ceva: un sex-appeal pe care Ecosport chiar nu-l are. Așa a renăscut Puma.
Nume vechi, metehne noi
Pentru cei trecuți de 40 de ani, Ford Puma mai este încă o imagine vie a unui coupe atractiv, de clasă mică. A apărut spre sfârșitul anilor 90 și a surprins cu motorul său de 1,7 litri ce ajungea până la 155 CP! A avut ceva apariții și în campionatele de raliuri și, chiar și la ora actuală, există entuziaști care concurează cu Ford Puma. În România există un pilot care concurează chiar cu două Ford-uri Puma, la categorii diferite și în configurații diferite. Odată cu încetarea producției Puma în 2001, numele a fost dat uitării. Mașina care a lansat un curent de design, New-edge design, nu s-a mai regăsit în oferta Ford după doar patru ani de producție. Acum însă, odată cu evoluția SUV-urilor și, mai ales, a SUV-urilor coupe, Ford a decis să revigoreze numele. Așa a apărut Puma SUV.
Puma cu patru uși
După cum era de așteptat, noul SUV este dotat cu patru portiere și hayon. Aspectul mai sportiv, gen coupe, nu lasă loc de interpretări că n-ar avea patru locuri. Mașina este construită pe binecunoscuta platformă de Ford Fiesta, de la care a împrumutat mai multe elemente tehnice. De asemenea, a menținut dimensiunile destul de mici ale mașinii inițiale. Astfel, dacă prima Puma avea aproape 4 metri (3,98m) noua generație a crescut cu 21 de centimetri și a ajuns la 4,20m. Pentru partea de motorizare este disponibil binecunoscutul 1.0 EcoBoost în două variante de putere: 125 și, respectiv, 155 CP. De asemenea, motorul termic va fi asistat de unul electric prin tehnologia Mild Hybrid. Ca și performanțe dinamice, Ford Puma promite că va putea oferi suficiente pentru cei pasionați de condus. Iar pentru cei care preferă mai mult condusul relaxat, se oferă un sistem audio Bang&Oluffsen cu 10 incinte!
Prețurile însă nu vor fi foarte atractive. Puma se lansează de la peste 20.000 de euro inclusiv TVA. Mai multe informații și un configurator puteți găsi aici.