Oficial, Dodge Viper – din 2006 sau orice alt an de model – și-a încetat existența. Și asta de aproape trei ani, deja. Însă pasiunea – mai ales dacă are 1400 WHP – nu moare niciodată. Și nici nu se predă.
Așadar, este cât se poate de logic ca noi să vedem – în „carne și oase” (prezoane, panouri de caroserie și motor) un Dodge Viper din 2006. Și îl vedem deoarece „supermusclecar”-ul american a devenit un prototip pentru o gașcă de entuziaști. Care au mers la altă gașcă de nebuni – oamenii de la Johnny Bohmer Proving Grounds. Și au fost acolo nu pentru ceva „donuts”. Ci pentru „the real deal” – câteva parcursuri la viteză maximă.
Care, pentru un Dodge Viper din 2006, nu este deloc de neglijat. De unde și nevoie pentru o pistă utilizată în trecut de naveta spațială NASA, lungă de 2,7 mile (peste 4,34 km). Și pentru parașuta atașată părții posterioare… Ei bine, nimeni nu a mai văzut un astfel de Viper – nici măcar atunci când încă se producea. Prototipul care dezvoltă – cu ajutorul unei perechi de turbine – nu mai puțin de 1400 WHP (wheel horsepower) a stabilit un nou record mondial de viteză pentru categoria sa.
Dodge Viper, din 2006 în 2020 cu 252 mph
Apropo, acest Dodge Viper din 2006 (generația a treia, ZB I) este încă perfect legal – la americani, cel puțin. Chiar și după ce a atins o viteză maximă, certificată, de 252,588 mph (406,5 km/h). Ca idee despre ce poate „animalul”, tipii care se joacă cu el zilnic au povestit că sprintul de la 100 la 200 mph durează doar 10 secunde…
În plus, un comunicat oficial de la Johnny Bohmer Proving Grounds elimină și dubiile de tip Nurburgring/Huracan (aka. internetul și declarațiile de fake news care au ajuns să atingă și producători respectabili). Și o face cu ajutorul aparatelor de măsurare de la Garmin și Racelogic. Plus a oficialilor de la International Mile Racing Association (IMRA), organizație recunoscută -printre altele – de Guinness World Records.