Stiri / Video

Megane E-Tech sau Mazda2, compact spre mic (video)

Megane E-Tech Plug-in este noutatea majoră a unui facelift extrem de discret pentru gama compactei de la Renault. Culmea, ceva mai evidente – la exterior – sunt schimbările aduse de japonezi subcompactei Mazda2.

Renault Megane are cifre impresionante. A fost lansat în 1995. A ajuns deja la jumătate vieții celei de-a patra generații. Și a vândut peste 7 milioane de exemplare. Iar francezii au învățat de la rivalii teutoni că nu e bine să te joci cu „focul” succesului. Așadar, designerii de exterior au șomat tura aceasta. Doar tipul de la lumini e fericit, pentru că a obținut și pe Megane tehnologia LED Pure Vision. În rest, pace și liniște. Pe cuprinsul întregii game.



Ah, să nu uit. Au scos GT Line și au pus în loc R.S. Line. Iar R.S.-urile au același motor – 300 CP. Și, de acum, 30 de Nm în plus (420 Nm, EDC). Eficiență germană, de-a dreptul! Noroc cu interiorul. Acolo modificările sunt evidente. Și mai ales, tehnologice. Renault a pus pe Megane noul sistem de infotainment Easy Link, preluat de la Clio și Captur. Vine cu ecran central de 9,3 inch. Și cu instrumentar de bord digital, de 10,2 inch.

În plus, gama Megane primește și „Asistentul în trafic și pe autostradă”, un sistem semi-autonom de tip Level 2 SAE. Însă, cel mai important, Megane este de acum PHEV. Întâi pe Megane Estate, apoi va fi E-Tech Plug-in și pe hatchback. Noua versiune Megane E-Tech Plug-in vine cu multe elemente. În primul rând, se reîncarcă de la priză. Și are 160 CP. Plus o autonomie EV de 50 km (WLTP). Ansamblul electrificat este format dintr-un 1.6 pe benzină și două motoare electrice. Plus o nouă cutie „multimode” și acumulatori de 9,8 kWh.

Megane E-Tech, de ce ești mai mare decât Mazda2?

La Mazda este mare sărbătoare. Doar ce a împlinit 100 de ani. Și munca nu se oprește nici o clipă. Drept urmare, să facem cunoștință cu Mazda2 facelift. Este disponibilă și în România, cu prețuri pornind de la 14.190 € pentru versiunea G90 Challenge. Prețurile urcă apoi la 16.190 € pentru Takumi. Iar Takumi Plus pleacă de la 16.690 €. Clienții vor primi un propulsor Skyactiv-G pe benzină de 1.5l și 90 CP. Bun de 0-100 km/h în 9,8 secunde.



Și Mazda2 este dotată cu sisteme Mild-Hybrid și i-stop actualizat, sau G-Vectoring Control Plus. Apropo de plusuri, am remarcat ceva modificări exterioare și interioare. Grilă modificată, faruri și stopuri redesenate, spoilere modificate. Plus jante de 16 inch. Vezi Megane, nu e suficient E-Tech! Nu-i bai, Mazda2 e subtilă la interior. Așa că se situația se compensează. Japonezei îi plac combinațiile de culori. Piele albastră/gri pe Takumi Plus. Sau tapițerie textilă neagră/maro pe restul versiunilor. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*