VW Golf 8 merge în țara cantoanelor în familie: GTI, GTE sau GTD. Deci, clienții amatori de dinamism vor avea de unde alege. Fie merg pe rețeta clasică, fie pe cea plug-in, fie pe cea economică la drum lung.
Dacă nu mai țineți minte, vă putem spune că VW a inventat conceptul de Golf GTI la un an de la apariția în 1974 a modelului standard. Așadar, au trecut 45 de ani de la apariția originalului. Ajuns la vârsta a doua, acesta are – logic – o întreagă familie. Alături îi stau modelele plug in hybrid GTE și diesel-ul GTD. Premiera va avea loc, desigur, în Elveția.
Pentru că cele trei nu sunt decât prototipuri de pre-producție în acest moment, Volkswagen nu a comunicat încă toate detaliile tehnice. Până când tabloul va fi complet, ne putem face totuși o schiță mentală. Cele trei diferă mai mult decât ne așteptam de Golf-ul 8 standard, în special la partea frontală. Și designerii nu au avut nevoie decât de două elemente pentru a forma propria gamă.
GTI, GTE sau GTD cu LED
Exceptând așteptatele modificări estetico-aerodinamice, cele trei mai au fix două atu-uri. Unu – o bandă LED care se întinde de la far la far pe cuprinsul grilei. La GTI este alb-roșie. La GTE este alb-albastră. Iar la GTD este ternă și alb-gri. Da, diesel-ul chiar este oaia gri a familiei… Doi – cele cinci elemente LED în formă de „X” care iau locul proiectoarelor de ceață. Simplu și de efect.
Dacă mai vreți și un alt detaliu de separare între cele trei, avem în spate. GTE are evacuarea ascunsă. GTI-ul are câte un element stâng-dreapta. Iar GTD are unul singur, dublu, pe stânga. Ah, dar am uitat să vă dau cea mai importantă informație. Puterea. Este egală pentru GTI și GTE – la 245 CP. Mai mică dar mai cuplo-voinică la diesel: 200 CP și 400 Nm. Încă un detaliu – PHEV-ul are și acumulatori de 13 kWh pentru emisii zero de cam 60 de km.