Zenvo TSR-S și Mansory Cabrera sunt două motive bune pentru care iubim industria auto. Hypercar de circuit gata pentru utilizarea zilnică? Sau un Aventador SVJ de nerecunoscut? Ambele opțiuni sunt posibile.
Zenvo este un mic producător exotic danez. Atât de mic încât nu produce decât cinci exemplare TSR-S pe an. Cine este TSR-S? A fost prezentat în urmă cu doi ani drept varianta stradală a modelului de curse TSR. Acum a sosit timpul pentru o serie de îmbunătățiri. Justificat, pentru prețul de 1,45 milioane de euro.
O serie de elemente ale caroseriei sunt de acum din fibră de carbon. Expusă sau vopsită… cum dorește clientul. Jantele la fel – sunt tot din fibră de carbon. Durează cam o săptămână construcția fiecărei unități și la final setul este cu 15 kg mai ușor decât predecesorul. Ce frapează?! Cu siguranță aripa din spate „Centripedal” care se ajustează automat.
Sau cele două superchargere incluse în V8-ul de 5,8 litri care livrează 1177 CP printr-o transmisie secvențială tip „dog-leg”. Performanțele sunt pe măsură: 100 km/h în 2,8 secunde, 200 km/h în 6,8 secunde și o viteză maximă limitată la „doar” 325 km/h.
TSR-S la cinci, Cabrera la trei
În cazul în care performanțele de circuit nu sunt obiectivul, ci mai ales cele „nocturne”, de club… Avem soluția: Mansory Cabrera. Va fi produs în doar trei exemplare. Trei dintre cele 963 de unități Lamborghini Aventador SVJ. Sigur ați recunoscut SuperVeloce-le Jota. Chiar și ascuns de kit-ul de caroserie din fibră de carbon.
Dacă nu din față – unde apar și noi lumini LED, măcar din spate. Monstrul din Sant’Agata Bolognese nu pare deloc bătrân în reinterpretarea Mansory. Și nici nu este, cu o inimă de 800 CP și 780 Nm. Și va lăsa pe aproape oricine în urmă, cu sprintul de 2,6 secunde (-0,2s) și viteza maximă de 355 km/h. Ah, iar numele vine tot de la o rasă istorică de tauri spanioli. Doar așa cere tradiția, nu?