Nathalie este noul supercar creat de Gumpert, germanul care tot încearcă să răzbească în segmentul exotic. A fost manager la Audi Sport. A fost fondator la Gumpert Sportwagenmanufaktur. A fost lider la Apollo Automobil…
Roland Gumpert pare exemplul clasic al naturii umane care nu renunță în fața obstacolelor. A trecut prin falimentul Gumpert și a fost îndepărtat în 2016 de la conducerea Apollo. Așa că a devenit, simplu, Roland Gumpert. Și a găsit o nouă muză: Nathalie. Am auzit de ea și în 2018 și anul trecut. Iar acum este o „făptură” reală, gata pentru producția de serie.
Roland Gumpert Nathalie este un supercar electric. Pe baterii. Dar și fuel cell. Ba chiar și cu alimentare pe metanol… Sunteți nelămuriți? Este un model electric, dar și unul hibrid… Ok, haideți să explicăm secretul. Unul pe care Gumpert îl consideră revoluționar. Rămâne de văzut – însă pare promițător, mai ales că metanolul se găsește mai ușor, fiind un aditiv comun al benzinei.
Nathalie, doamna cu înclinații duble
În mod normal, Nathalie ar putea fi considerat un supercar 100% electric. În noile specificații ale versiunii de producție, are câte un motor electric pe fiecare roată. Totalul este de 400 kW și 989 Nm, suficient pentru un sprint la 60 mph în doar 2,5 secunde. Plus o viteză maximă de peste 305 km/h. Însă sistemul 2Way mai are o componentă.
Acumulatorii în forma literei T din podea sunt reîncărcați permanent de la sistemul fuel cell de sub capotă. Acesta este alimentat cu metanol și produce energie electrică. Plus ceva CO2 și o cantitate neglijabilă de oxid de azot. Iar realimentarea durează doar trei minute… În schimb, autonomia ajunge la 820 km la o viteză medie de 120 km/h. Sau aproape 1200 în modul Eco. Impresionant este și prețul, desigur, fiecare dintre cele 500 de exemplare costând un minim de 300.000 de euro…