Stiri / Video

Yaris Cross – origami AWD de hibrid Toyota

Yaris Cross este noul reprezentant al familiei supermini de la Toyota. Formată anterior din doar doi membri – Yaris și modelul sport GR Yaris. Deja se conturează o tendință… hibridă. Și AWD, de această dată.

Japonezii pun un pariu cu pandemia de coronavirus. Anume, „totul va fi bine” și vor putea demara producția la fabrica franceză de la Valenciennes. Desigur, au și o marjă de eroare – primele livrări sunt programate în vara lui 2021. Și Toyota pune un pariu interesant cu Yaris Cross. Oferă nu doar propulsie hibridă, ci și sistem de tracțiune integrală.



Are nevoie de atu-uri. Nu de alta, dar concurența nu stă degeaba. Și vine cu sisteme PHEV sau complet electrice. În schimb, Toyota propune Yaris Cross Hybrid AWD-i. Adică îi oferă micului crossover calități reale de SUV. Și doar 116 CP. Cu un motor pe benzină de 1,5 litri, în doar trei cilindri. Și cu ciclu Atkinson, pentru o eficiență termică de 40%.

Yaris Cross, origami dimensional

Noul crossover de clasă B are un design mai convențional decât al compactului C-HR. A fost creat cu precădere la studioul Toyota EDD de la Nisa – însă păstrează destule influențe nipone. Și, mai ales, este mai spațios și versatil decât hatchback-ul standard. Ambele au același ampatament – 2560 mm. Însă Yaris Cross este cu 240 mm mai lung, cu 90 mai înalt și cu 20 mai lat. În plus, garda la sol a crescut cu 30 de mm. Adică se laudă cu un etalon Lxlxh de 4180/1765/1560 mm.



Dacă vreți să vedeți și extrema cealaltă, Cadillac a oferit primele detalii despre noul Escalade ESV. Este versiunea cu ampatament extins. Și este demnă de apelativul de SUV mamut. Are 5766 mm lungime! Adică peste 40 cm în plus… și un ampatament extins cu 336 mm. Astfel, toți cei șapte pasageri stau lejer. La fel și bagajele lor – doar au 1214 litri la dispoziție… 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*