Volvo ne îmbie la aventuri practice la bordul noului V60 Cross Country, iar francezii de la DS Automobiles la extravaganțe eco cu ajutorul noului DS 7 Crossback E-Tense.
Doar ce am discutat despre noile modele plug in hibrid de la Peugeot – 508 Hybrid și 3008 Hybrid4. Acum hop și „frații” de concern din zona premium, de la DS Automobiles. Și ei au gânduri foarte eco – de altfel marca franceză ne promite ca de acum încolo, începând cu DS 7, să introducă în gamă doar modele electrificate.
Modelul de vârf DS 7 Crossback este de acum disponibil și în versiune E-Tense, cu sistem de propulsie plug in hibrid. Iar din ce ne dăm seama din specificațiile tehnice, pare a fi vorba despre același sistem anunțat anterior pentru modelele Peugeot. Este vorba despre varianta sa de top, care combină un propulsor pe benzină PureTech cu două motoare electrice, pentru un sistem integral. Cei 200 CP de pe motorul de 1.6 litri sunt alăturați celor două motoare electrice de câte 110 CP pentru un total general disponibil de 300 CP. Cu 450 Nm la bord, accelerația la 100 km/h durează doar 6,5 secunde.
Cross… performant și eficient
Și mai important, emisiile pot ajunge sub 50 grame CO2/km, cu trenul de rulare în modul EV capabil de performanțe impresionante. Avem astfel o viteză maximă de 136 km/h și o autonomie de maxim 50 km conform WLTP. Iar experiența acumulată în Formula E a adus la bord un sistem foarte performant de recuperare a energiei la frânare. Alimentarea se face de la orice priză. Cea clasică va reîncărca bateriile în opt ore, iar cea de tip „wallbox” și 6,6 kWh va rezolva operațiunea în două. E-Tense se remarcă vizual cu ajutorul simbolului E de pe schimbătorul de viteze, jantele de 19 inch și noua culoare exterioară Crystal Grey.
Cross… premium
Mai robust, dar la fel de distins – cam așa am putea rezuma foarte pe scurt noul V60 Cross Country. Versiunea mai „aspră” a break-ului compact premium suedez este o cât de puțin surprinzătoare completare a gamei Seriei 60 de la Volvo. Să nu uităm că Volvo este unul din pionierii conceptului de break de aventuri, un fel de „bunic” al curentului crossover de azi. La fel ca V90 Cross Country, dar și predecesorul generațional, V60 Cross Country combină stilul premium al modelului wagon cu elementele practice ale unui SUV clasic.
Rezultatul, unul excelent – așa cum a fost cazul mereu cu variantele de gen, încă de pe vremea apariției primului Cross Country, în 1997 – mai ales dacă ne raportăm la actualul limbaj de design, foarte fluid și categoric scandinav. V60 Cross Country are o gardă la sol cu până la 75 mm mai înaltă, având parte de modificări ale șasiului și suspensiei. Tracțiunea integrală este standard, alături de un mod special „Off-Road” al sistemului de control – însă în rest coordonatele sunt identice cu V60. Asta înseamnă sisteme avansate de asistență – inclusiv Pilot Assist, dar și infotainment de top prin Sensus Connect. Momentan, versiunile de motorizare sunt limitate – T5 AWD și D4 AWD, cu variante mild și plug in hibrid programate în viitorul apropiat.