Seria 8 de la BMW se află la cea de-a doua sa generație, iar prezentarea la București a avut loc la fix jumătate de deceniu de la lansarea „bunicului” BMW E9.
Cu o siluetă conturată clar în stilul GT-urilor 2+2, noua generație Seria 8 vine să completeze gama BMW cu un coupe de lux. Chiar dacă este oferit cu motorizări și transmisii performante, Seria 8 se menține în clasa mașinilor de lux rapide. Nu în aceea a mașinlor rapide, cu ceva note de lux.
Salon de doi
Chiar dacă este oferit cu patru locuri, pe banchetă este mai greu de stat. Dar cei doi ocupanți ai locurilor din față au parte de tot confortul. Șoferul are la dispoziție un bord complet digital, format din ecrane. Așa cum ne-a obișnuit producătorul, cele mai noi tehnologii sunt disponibile pentru cei mai pretențioși clienți. De aici vine și sistemul de încuiere/descuiere cu telefonul mobil. Dar, desigur, toți au așteptări dinamice remarcabile pentru acest nou GT de la BMW.
Inimi în două culori
BMW Seria 8 este disponibil momentan cu două motorizări. Unul, probabil va fi mai controversat printre puriști, este diesel. Mai exatc, este vorba despre un trei litri turbo-diesel ce dezvoltă 320 CP. Cea de-a doua ofertă este un 4,4 litri benzină V8 bi-turbo cu 530 CP. Cu un demaraj de la 0 la 100 km/h sub 4 secunde, deja acesta este modelul care va impune mai mult respect.
Granturismo și ca preț
Desigur, atunci când vorbim despre un Granturismo (GT) veritabil, vorbim despre prețuri mai ridicate. Este normal. Este imposibil să oferi lux, confort, siguranță și dotări la prețuri mici. Dacă la asta se mai adaugă și elementul de noutate și de avangardism, avem o imagine mai reală. O imagine reflectată într-un preț de pornire de 102,339 Euro (cu TVA) pentru 840d sau 127985 Euro (cu TVA) pentru performantul 850i xDrive.
SoNoRo și BMW – 10 ani
Prezentarea noului model s-a făcut alături de un concert ca parte a Festivalului Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo, alături de care BMW Group România este pentru al 10-lea an consecutiv. În deschidere a fost interpretat „Marşul BMW”, cu Răzvan Popovici la violă şi Jan-Erik Gustaffson la violoncel. Aceasta este o compoziţie de la începutul anilor ’30, semnată de Frank Anatol şi dedicată mărcii. O partitură a marşului se păstrează în prezent în arhivele BMW Group Classic, iar interpretarea s-a făcut după un aranjament pregătit de Sabin Penea. Concertul a fost completat de formaţia „Recoveco”, într-o interpretare plină de energie sud-americană.