SC18 – un hypercar cu un nume absolut insipid, dar aspect și performanțe uimitoare. La o parte Pagani, Dallara sau Faralli & Mazzanti, Lamborghini vrea titlul de cel mai exotic producător auto italian.
Sigur, creații unicat am mai întâlnit la constructorul din Sant’Agata Bolognese. La concurență cu Ferrari Tailor Made sau McLaren Special Operations (MSO), însă de această dată SC18 este un one-off mai special. Aceasta deoarece avem de-a face cu prima creație stradală, dedicată unui singur client excentric și putred de bogat, de la divizia motorsport Squadra Corse. Acest „specimen” este, astfel, gândit în special pentru utilizarea pe legendare circuite ale lumii.
Însă, în același timp – conform dorinței clientului – Centro Stile Lamborghini a avut grijă să fie utilizabil și pe stradă, legal. Squadra Corse a adus la bord experiența proprie competițională – în sprijinul noii aerodinamici, cât se poate de extreme. Elementele racing sunt, chiar dacă SC18 se bazează pe Aventador, de la Huracán GT3 EVO și Huracán Super Trofeo EVO. Are însă și elemente complet originale. Imensa aripă din fibră de carbon are trei niveluri de ajustare. Iar cele 12 guri de admisie din spate au fost testate în cursele de anduranță. Și implementate prima oară aici.
SC18 – nume scurt, putere lungă
Montat central, propulsorul V12 de 6,5 litri, aspirat, a fost regândit pentru a produce 770 CP și 720 Nm. El este legat la o transmisie cu șapte trepte – acestea sunt, însă, toate detaliile tehnice oferite. Nici o grijă, deoarece Squadra Corse a avut grijă să ne ofere destule cifre… în altă parte. Aceasta deoarece divizia motorsport a fost cât se poate de ocupată în ultima vreme. Cu SC18 și… Urus ST-X Concept.
Și nu avem de-a face cu un simplu prototip ce va fi dat uitării. Urus ST-X este un SSUV (Super SUV) gata de acțiune, într-o nouă competiție monomarcă Lamborghini ce va debuta din 2020. Desfășurată în Europa și Orientul Mijlociu, aceasta va oferi deliciul unor parcursuri mixte – ce combină circuitele stradale cu traseele off-road. Astfel, Urus ST-X Concept diferă de SC18 deoarece este strict destinat competițiilor. De aceea respectă regulamentele FIA – mai ales pe cele în materie de siguranță.
Sistemul de propulsie este păstrat neschimbat, cu 650 CP și 850 Nm. În rest, totul a fost gândit pentru performanță. În afară de vopseaua verde, care este acolo pentru a atrage atenția. De lăudat sunt noua capotă cu fibră de carbon expusă și guri de aerisire ce îți distrag atenția de la eșapamentul racing cu ieșiri laterale hexagonale. Interesante ni s-au părut și noile jante de 21 inch cu prindere într-un singur punct. Și cel mai interesant și de lăudat este efortul inginerilor. Aceștia au reușit o reducere a masei de… 25%!