Teste auto

BMW 420i în armonie cu vara

BMW are o lungă tradiție pentru mașinile decapotabile încă din perioada interbelică. Dar dacă atunci făcea plafoanele din materiale textile, acum a ajuns la a doua generație de plafoane din materiale rigide. BMW420i oferă o versiune cabrio care, acoperită, se simte ca un coupe veritabil, doar că ceva mai greu.

Am ieșit la plimbare cu un BMW 420i cabrio. Este prima decapotabilă a seriei 4. Ultima generație de Seria 3 cabrio avea tot plafon rigid, dar cele precedente au fost cu textile pe deasupra. Sunt multe avantaje și un singur dezavantaj pentru acest sistem. Primul, și cel mai important pentru multe țări inclusiv România, este că nu poate fi tăiat. Mai urmează alte atu-uri precum izolația fonică, aspectul estetic și, foarte important, izolația termică.

Motorizare turbo

BMW 420i cabrio este dotat cu un motor de doi litri turbo ce dezvoltă 184 CP. Supraalimentarea la el nu este pentru a oferi o putere foarte mare ci pentru a oferi un cuplu de 270 Nm de la turații scăzute. În general motoarele aspirate rareori reușesc să treacă de 100 Nm pe litru. Pentru cei care vor mai multă putere pot alege același doi litri dar în configurația de 262 CP de pe 430i. Dacă însă vreți și mai multă economie puteți opta pentru o versiune diesel tot de doi litri cu 190 CP. Dar 420 i are avantajul de a fi modelul de acces în gamă, cu un preț ce pornește de la 46.053 euro cu TVA. Versiunea testată de noi, Luxury, mai adaugă 4540 de euro de dotări interesante. Dacă vreți mai multă performanță renunțați la pachetul Luxury și luați direct un 430i. Totuși, nu prea i-am vedea rostul. Dacă vrei performanțe, logic ar fi să-ți iei un coupe, nu un cabrio. Un cabrio este pentru plăcerea de a merge cu plafonul coborât iar asta o poți face la viteze decente. Dar poți să-ți configurezi mai clar unul aici.

Performanțe de cabrio

Ce-i drept, cele aproape 9 secunde necesare demarajului de la 0 la 100 km/h nu-l califică printre cele mai rapide BMW-uri de pe piață. În schimb, la rulaje normale contează mai mult confortul și sunetul. La aceste două puncte, BMW 420i cabrio stă foarte bine. Chiar dacă nu avea cele mai scumpe, dar nici cele mai ieftine, difuzoare, mașina a reușit să ne încânte urechile. Ca și confort, cei care au stat pe banchetă au mai avut ceva reproșuri despre spațiul la picioare.

 

Relaxare decapotabilă

Ca și experiență de condus, este genul de mașină relaxantă. Volanul nu necesită eforturi mari pentru a-l roti iar efortul pedalelor este dozat corespunzător. Doar că nu prea există feed-back din partea acestora. Prin urmare, este o chestiune de obișnuință. Dar având în vedere că din ce în ce mai mulți oameni preferă să fie izolați de ce se întâmplă cu roțile pentru a-și conserva confortul propriu, este o mașină corectă. Da, desigur, poate aș fi preferat un 430i cabrio cu transmisie manuală, dar asta doar când am ieșit pe autostradă. Cât timp am mers pe drumuri secundare și prin oraș, cei 185 CP oferiți sunt mai mult decât suficienți. La drum întins, nu ne-a deranjat în nociun fel. Ce-i drept, uneori parcă s-a simțit nevoia de ceva mai mult „suflu” pentru a face depășirile în siguranță. Dar la rulaj liniștit, în limite legale, este suficient.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*