O ecuație aparent elucubrantă – însă cam așa ar putea fi rezumate, abstract, noutățile din ultimele zile sosite de la adresa alb-albastră din Bavaria. Pe larg, astăzi trebuie să vorbim despre BMW X2 M35i, prototipurile X3 M și X4 M dar și despre eficient/sportivul X5 xDrive45e iPerformance.
Toamna se numără versiunile X la BMW – iar M GmbH are grijă să se afle în trend. A adăugat în panoplia sa noi versiuni ale unora dintre cele mai populare modele crossover/SUV din gama constructorului. A început cu mezinul – X2 M35i care devine vârful de gamă pentru noul SAC – Sport Activity Coupé ultra-compact. M GmbH aduce la bord ADN-ul mărcii exprimat plastic cu ajutorul hergheliei de 306 ponei turbo de sub capotă. BMW continuă să țintească către un public tânăr. Noul X2 M35i este diferențiat vizual de restul modelelor din gamă cu ajutorul nuanței Cerium Grey, prezentă pe o sumedenie de elemente vizuale exterioare (contururile prizelor de aer şi capacele oglinzilor retrovizoare, cele două evacuări, etc.).
În afară de Cerium Grey, mai avem un leitmotiv pentru X2 M35i – M „Sport Performance”: pachet M Sport, elemente de caroserie M Performance, spoilerul spate M, sistem de evacuare M Sport cu țevi de 100 mm, jante M Sport de 19 sau 20 inch, suspensia adaptivă M Sport, frâne M Sport cu etriere fixe în nuanţă Dark Blue… Lista ar putea continua, însă demne de menționat mai sunt scaunele M Sport Exclusive. Mai trebuie menționat noul diferențial M Sport pentru puntea față. Sub capotă „dragonul” de 2 litri turbo în patru cilindri respiră benzină pentru un maxim de 306 CP și 450 Nm. În combinație cu tracțiunea integrală xDrive și transmisia Steptronic cu opt trepte (dotată cu Launch Control) se obține un demaraj de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde.
Prezent la curse
Prezentate pe faimosul circuit Nurburgring – în timpul week-endului de cursă DTM (7-9 septembrie 2018), prototipurile camuflate ale noilor X3 M și X4 M marchează angajamentul M GmbH de a-și extinde gama în zona vehiculelor de înaltă performanță cu tracțiune integrală. Cele două, înrudite – chiar dacă oficial X3 este SAV „Sports Activity Vehicle” și X4 este SAC „Sports Activity Coupé” – au avut prima apariție oficială, camuflate, fix pe scena tradiţională de încheiere a programului complex de testare şi reglare pentru fiecare nouă versiune M. Afinitatea dintre modelele BMW M și Nurburgring este bine-cunoscută, iar X3 M și X4 vor termina dezvoltarea aerodinamică, a șasiului și propulsorului pe faimosul Nordschleife.
Apropo de cel din urmă, BMW a „scăpat” câteva detalii: avem parte de un motor nou dezvoltat, cu șase cilindri în linie, dotat cu tehnologie M TwinPower Turbo. Poate și mai interesant este însă un alt detaliu – cele două SUV-uri vor sosi cu un reglaj specific al noii tehnologii M xDrive, introdusă în premieră odată cu noua generație M5. „Cu caracteristicile lor de performanţă specific M, BMW X3 M şi BMW X4 M vor impune repere în ceea ce priveşte dinamic în segmentele lor de automobile”, spune Frank van Meel, preşedinte BMW M GmbH.
BMW Performance Package
Doritorii de sportivitate eficientă (și capabilități familiale) se vor orienta însă mai degrabă către noul plug-in hibrid X5 xDrive45e iPerformance. Diferențele la capitolul tehnologie sunt majore, astfel încât este logică trecerea de la adnotarea 40e la 45e. Propulsorul pe benzină cu șase cilindri în linie este combinat cu o nouă generație a tehnologiei eDrive. Astfel, puterea totală a crescut la 394 CP iar autonomia urbană ajunge la maxim 80 de kilometri. X5 xDrive45e iPerformance nu renunță la dinamică nici cu toată familia la bord. Sprintul de la 0 la 100 km/h durează doar 5,6 secunde. Viteza maximă în regim electric a crescut de la 120 la 140 km/h. Propulsorul de 3 litri are 286 CP iar sistemul eDrive livrează încă 112 CP. În total, șoferul are la dispoziție 600 Nm – viteza maximă fiind de 235 km/h, iar consumul mediu de doar 2,1 l/100 km.