Simfonia V10 rămâne în program – în ciuda zvonurilor ce dădeau drept sigură dispariția modelului supercar R8 din gama Audi. În schimb, constructorul din Ingolstadt a prezentat oficial primele imagini și informații despre versiunea cu facelift.
O garanție că fanii Audi se vor mai putea bucura măcar câțiva ani de acum încolo de un propulsor nobil V10 – R8 va sosi în Europa la începutul anului viitor împrospătat. Secretul noului R8 constă în ADN-ul împărtășit cu modelul de curse R8 LMS GT3, prezentat recent, la Salonul Auto de la Paris. Conform cifrelor Audi, aproximativ din componente sunt comune cu versiunea racing.
Cu astfel de promisiuni, Audi livrează și pe partea de performanțe. V10-le aspirat natural a fost modificat pentru a dezvolta, în ambele versiuni, mai multă putere și un cuplu sporit. Astfel, de la 540 CP, R8 a trecut de acum la un minim de 570 CP și cuplul a crescut și el cu 10 Nm, la 550 Nm. Audi R8 V10 quattro ajunge astfel la 100 km/h în 3,4 secunde (coupé) și 3,5 secunde (Spyder), viteza maximă fiind de 324 sau 322 km/h.
V10 de povești… sonore
În cazul R8 V10 Performance quattro, FSI-ul de 5,2 litri ajunge acum la 620 CP (+10) și 580 Nm (+20), mulțumită introducerii unor noi componente din titan. Rezultatele sunt pe măsură. Coupé-ul sprintează la 100 km/h în doar 3,1 secunde, iar versiunea Spyder în 3,2 secunde. Viteza maximă este și ea generoasă – 331 sau 329 km/h. Dacă interesează pe cineva, ambele versiuni V10 au de acum și filtru de particule.
Audi Sport a efectuat modificări și asupra suspensiei, modurilor de lucru ale sistemului de management dinamic și frânelor. Combinate, toate acestea duc la o creștere a manevrabilității, în timp ce versiunea R8 Performance frânează cu 1,5 sau 5 metri mai repede de la 100 și 200 km/h. Noutățile estetic includ nu doar modificări de stil, ci inclusiv noi jante opționale de 20 inch, sau un stabilizator frontal realizat din CFRP și aluminiu, pentru o reducere a greutății cu două kg. De asemenea, R8 plus își schimbă denumirea în R8 Performance quattro.