Stiri

Speedtail – Legenda McLaren F1, în formatul secolului XXI (video)

McLaren Speedtail – acesta este numele adoptat de primul „Hyper-GT” al secolului XXI al companiei. McLaren Speedtail – acesta este numele succesorului spiritual al iconicului hypercar al anilor 1990: McLaren F1.

Fără prea mult tam-tam mediatic – în afara unor informații în format teaser oferite din când în când – McLaren Automotive a prezentat primele informații și poze oficiale cu Speedtail. Acesta este noul vârf de gamă al companiei din Woking, peste noul Senna. Și da, este și nu prea este succesorul spiritual al legendei încă vii McLaren F1. Este, deoarece vor fi oferite spre vânzare doar 106 exemplare. Cel mai probabil, toate deja achitate, la prețul de 1,75 milioane lire sterline, fără taxe. Este, deoarece Speedtail păstrează configurația cu trei locuri și post central de pilotaj. Și nu este, deoarece în aceeași măsură poate fi considerat urmașul de drept al hibridului P1.

Speedtail – Legenda McLaren F1, în formatul secolului XXI

Noul hypercar al companiei britanice a fost gândit drept cel mai rapid McLaren de serie. El va atinge 250 mph (402 km/h), puțin peste performanța lui F1 (243 mph). Și, spre deosebire de Senna, Speedtail are un design aproape retro. Nu este însă doar de dragul stilului. În lupta sa cu „monștri” precum Koenigsegg Agera RS sau Bugatti Chiron, McLaren vrea de partea sa aerodinamica, nu puterea brută. Astfel, noul sistem de propulsie hibrid oferă „doar” 1035 CP, însă caroseria din fibră de carbon cântărește exact 1430 kg. Iar inovațiile în departamentul aerodinamic sunt mai numeroase decât exemplarele fabricate.

Speedtail, sau aerodinamica perfecțiunii

Cu un profil menit să aducă aminte de modelele „streamliner” care doborau recorduri odinioară, noul Ultimate Series de la McLaren are cel mai bun coeficient aerodinamic dintre modelele casei. Totul, posibil prin utilizarea unor interesante inovații. Caroseria din fibră de carbon, șasiul McLaren Monocage din fibră de carbon, suspensia activă din aluminiu sau frânele carbo-ceramice sunt doar câteva. Dar cele mai interesante sunt aproape unicat în lumea auto. Astfel, roțile față au peste jante capace din fibră de carbon statice. Ele direcționează astfel fluxul de aer exact acolo unde este nevoie. Și da, îl fac pe Speedtail să semene întrucâtva cu Volkswagen XL1.

Apoi, oglinzile retrovizoare au fost înlocuite de camere speciale – retractabile în anumite condiții. Acelea sunt întrunite cu ajutorul modului „Velocity”, cel care extrage maximum de performanțe pentru a atinge viteza de top promisă, de 250 mph. În cadrul lui acționează inclusiv noile „eleroane” active patentate de McLaren. Acestea sunt gândite pentru viteză maximă sau un parcurs dinamic și sunt acționate hidraulic. Ceea ce le face unice este faptul că aceste winglet-uri sunt realizate din fibră de carbon flexibilă. Astfel, ele fac parte integrantă din caroserie, nu sunt elemente separate.

Nu toate detaliile au fost oferite încă. Spre exemplu, nu știm exact din ce este compus sistemul de propulsie hibrid, de 1035 CP. Cel mai probabil, propulsorul de pe Senna a fost combinat cu unul sau mai multe motoare electrice. Și singurele criterii de performanță cunoscute sunt viteza maximă de 250 mph și accelerația de la zero la 300 km/h. Aceasta durează 12,8 secunde, față de 16,5 secunde în cazul modelului P1. În cockpit, scaunul căpitanului navei „Enterprise” este, în stil F1, dublat de cei doi secunzi – și înconjurat de lux și tehnologie. Avem de toate, de la cea mai fină piele anilină la display-uri digitale pentru orice și chiar sticlă electro-cromată.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*