Ediția specială HST aduce pentru prima oară pe Range Rover Sport tehnologia Mild Hybrid Electric Vehicle. Am mai văzut-o și pe Evoque, însă aici evoluează în concordanță cu gabaritul și prestanța fratelui mai mare. Și se alătură în familia electrificată versiunii PHEV RR Sport P400e.
Range Rover Sport P400e a fost primul model plug in hybrid din istoria Land Rover. El a fost urmat la scurt timp de varianta P400e pentru clasicul Range Rover. Și de versiunea MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle – pentru noua generație Evoque. Acum, familia electrificată de la Land Rover crește cu un nou membru – Range Rover Sport HST. Momentan, acest sistem de propulsie este oferit doar pe versiunea specială HST, însă avem senzația că va deveni disponibil și mai pe larg, cât de curând.
Apropo, noutatea nu este reprezentată neapărat de sistemul MHEV. Ci mai ales de introducerea în gama RR Sport a unui nou propulsor pe benzină. Este un șase cilindri în linie din familia Ingenium, de trei litri și 400 CP / 550 Nm. Suficient de capabil pentru a propulsa versiunea HST la 100 km/h în 6,2 secunde și apoi până la un maxim de 225 km/h. Totul, în schimbul unui consum mediu de 9,3 litri/100 km. Secretul este reprezentat, desigur, de noul sistem MHEV. Acesta acționează combinat cu un sistem mai special Start/Stop, fiind format dintr-un motor electric și o baterie pe tehnologie de 48V.
HST, gata de acțiune cu MHEV
Aceasta stochează energia oferită de sistemul de frânare regenerativ și o eliberează atunci când este nevoie. Sau o livrează unui mic supercharger electric ce reduce turbo lag-ul datorită promptitudinii de doar 0,5 secunde cu care ajunge până la 120.000 rpm! Noul propulsor mai are și un turbo twin-scroll sau Continuous Variable Valve Lift, pentru o combinație reușită între eficiență și performanță.
Ca orice ediție specială, Range Rover Sport HST are și el câteva particularități. Pe lângă clasicele embleme, se diferențiază de restul gamei și cu ajutorul elementelor exterioare din fibră de carbon, a celor două noi opțiuni de jante sau etrierelor roșii ori gri. Toate combinate cu nuanțele Santorini Black, Fuji White, Indus Silver, Firenze Red și Carpathian Grey. La interior, avem scaune Dynamic, cu tapițerie din velur, padele Satin Chrome și numeroase tehnologii. Spre exemplu, tradiționalul Terrain Response 2 sau opționalul Adaptive Cruise Control, inclusiv cu Steering Assist. Totul, pentru cel puțin £81.250, acasă în Anglia.