Președintele rus Vladimir Putin este, deocamdată, cam singurul utilizator al noului vehicul rusesc Aurus Senat. Nici o grijă, deoarece la Geneva compania s-a arătat deschisă și altor clienți. Și a prezentat chiar două modele. Sedan-ul de lux S600 și limuzina L700.
Coincidență sau nu, vizual Aurus Senat pare o copie destul de fidelă (după multe pahare de vodka) a produselor de la Rolls-Royce și Bentley. Numele versiunii normale – S600 – este însă foarte clar îndreptat către concurența germană de la Mercedes-Benz. Poate, astfel, rușii ne explică poziționarea. Stil și lux britanic, eficiență și prețuri germane. Ar fi logic! Cele două versiuni prezentate la Geneva sunt două fațete ale aceleiași platforme, la care au contribuit din plin și firme din Vest. „Grasul” este L700. Numele ar putea fi un indiciu cu privire la greutate, deoarece are aproape șapte tone.
Aceasta deoarece L700 nu este doar de dimensiuni potrivite pentru un mic yacht dedicată Mării Baltice. Ci mai ales deoarece L700 are grijă de viața oricărui oficial (sau „warlord”… uneori e cam același lucru) datorită armurii balistice. În schimb, S600 este aproape „normal”, fiind cu un metru mai scurt – inclusiv în cazul ampatamentului. Acesta coboară de la nu mai puțin de 4,3 la „doar” 3,3 metri. Companii din Rusia și din afară au colaborat la dezvoltarea platformei modulare. Aceasta permite existența versiunilor cu ampatament normal sau lung, blindate sau nu – chiar și tipul de caroserie poate fi schimbat.
Aurus Senat, grijuliu cu mediul
Conform companiei, 95% din materialele utilizate pentru Senat sunt reciclabile. Iar metalele grele – dăunătoare sănătății – au fost complet excluse. E bine de știut. În același timp, sub capotă se află un ansamblu hibrid. Format dintr-un V8 de 4,4 litri și un motor electric pe sistem de înalt voltaj (350V). Totalul este de aproape 600 CP, iar performanțele sunt impresionante pentru astfel de dimensiuni. Senat S600 are nevoie doar de 6 secunde până la 100 km/h. Iar marele L700 de nouă secunde. Ajutoarele vin prin intermediul unei transmisii automate cu nouă trepte și un sistem AWD cu distribuție activă a cuplului.
Inutil să mai menționăm, însă interioarele sunt locul unde are loc magia. Locurile din față sunt confortabile și bordul este plin de elemente luxoase. Însă pe noi ne interesează, de această dată, să luăm loc în spate. Unde, cel mai probabil, clienții vor avea parte de caviar Beluga și de șampanie Krimsekt, mulțumită zonei de servire cu refrigerator integrat. Și de trei – până la cinci – ecrane, sau de căști wireless. Ba chiar și de perne create special pentru Aurus Senat.