Stiri / Video

Vision alfa & omega: EQS + Simplex (video)

Până să ajungem și la Mercedes-Benz și noutățile sale – multiple – de la IAA Frankfurt 2019, iată că au scos din pălărie un nou concept. Și totul a devenit un fel de joc tip alfa/omega, sosit direct din viitor. În stil Vision EQS și Vision Simplex.

Vision EQS este un prototip cât se poate de logic, aflat pe firmamentul unui lung șir de concepte ce au purtat de-a lungul timpului titulatura Vision. EQS este spectaculos și futurist în materie de design. Însă, în același timp, neașteptat de actual în ceea ce privește tehnologia ambarcată. Nu de alta, dar nu este nici măcar complet autonom (ci doar Level 3). Și, părerea noastră, nu este nici premergătorul viitorului Clasa S.



Din mai multe motive – conceptele Vision nu prea au avut corespondenți în producția de serie. Iar dacă ar avea, ar intra în panoplia sub-brand-ului EQ, care nu a fost gândită să înlocuiască seriile convenționale – sau, cel puțin, nici măcar pe termen mediu. Oricum, ne place Vision EQS. Chiar dacă suferă un pic de narcisism. Doar are 940 de LED-uri individuale în grila față și încă 229 în spate – toate stilizate sub forma siglei mărcii. Interiorul este un MBUX evoluat, și mai digital și mai sustenabil.

Vision EQS, dar să fie mai Simplex

Ce frapează cu adevărat este trenul de rulare. Doar două motoare, pentru tracțiune integrală electrică. Și o baterie în podea, făcută „sandviș” între ele. Puterea totală este de 350 kW (469 CP) – iar autonomia nu este deloc absurdă: 700 km. La fel și performanțele: cuplu de 760 Nm, suficient pentru 0-100 km/h în 4,5 secunde. Iar reîncărcarea la 80% durează sub 20 de minute la DC-uri de 350 kW.



În schimb, Simplex este de-a dreptul o privire futuristă aruncată unui trecut mai simplu. Unul revoluționar, însă – acum aproximativ 118 ani, Daimler-Motoren-Gesellschaft arăta lumii noul Mercedes 35 PS. Adio design de trăsură, salut stil de automobil „modern”. Iar omagiul adus acelui moment este conceptul Simplex. Un tribut de-a dreptul luxos, dacă judecăm după anumite detalii.



De exemplu, carcasa radiatorului este de tip „rose gold”, iar interiorul este un display 3D care livrează animații – alături de literele „Mercedes” și alte „steluțe” în trei colțuri. Cabina pentru doi este minimalistă și inspirată de idealurile nautice, în timp ce coada include și obligatoria geantă de piele „vintage”. Sculptura cu caroserie monococă și patru roți tip „freestanding” va putea fi admirată pe viu în cadrul expoziției Design Essentials 2019, desfășurată la Nisa, în Franța.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*