Genovation GXE, Koenigsegg Regera. Anno Domini 2019. Și încă două recorduri căzute pe „altarul” electrificării. Fiți atenți, se scrie istorie EV și nu mai este cale de întoarcere.
Zilele propulsiei ICE – internal combustion engine – par a fi numărate. Noul rege (Regera vine de la verbul suedez „a domni”) pare să fie automobilul electric. Sigur, Bugatti încă mai deține supremația totală cu versiunea specială Chiron Super Sport 300+. Însă, pentru cât timp?! Mai ales că automobilele electrice devin din ce în ce mai performante.
Deja au preluat ștafeta în materie de accelerație 0-100 km/h. Iar viteza maximă nu mai pare un teritoriu atât de greu de explorat… Dovada, noul record stabilit de Genovation GXE. Un Corvette, propulsat electric. În 2017 era un C6 Corvette care atingea 209 mph (336,3 km/h). Și devenea cel mai rapid automobil electric de serie din lume. Acum, în 2019, noua generație bazată pe arhitectura C7 s-a întors la locul faptei.
Genovation GXE este EV, Regera un PHEV
Adică la Kennedy Space Center Shuttle Landing – acolo unde au atins 210,2 mph, sau 338,28 km/h mai pe înțelesul nostru. Cu peste 800 CP și 949 Nm la bord. Dar și cu o baterie mică, mică, mică – doar 60 kWh (autonomie în jur de 200 km). Și dacă vreți un element de tranziție, să ne gândim la ceea ce face Koenigsegg de ceva vreme încoace. Nu cu Agera RS sau Jesko, ci cu Regera, de această dată.
Hypercar-ul cu idei de GT și propulsie PHEV a spulberat recordul din categoria 0-249-0 mph (0-400-0 km/h), cu un timp de doar 31,49 secunde. Totul a început acum aproximativ doi ani, cu Juan Pablo Montoya și un Chiron. Timpul de 41,96 secunde a fost îmbunătățit rapid de Agera RS. De două ori! Odată în Europa, cu 36,44 secunde. Și odată în America, în Nevada, cu 33,29 secunde. Ei bine, mănușa pare să fi fost preluată din zbor de la Chiron SS 300+ și al său barem de 304,77 mph (490,48 km/h).