Fără categorie / Stiri

Tesla Cybertruck sau copilul nelegitim dintre un F117 și un DeLorean

Tesla Cybertruck nu este doar o nouă mașină a revoluționarului constructor american. Este un pariu făcut contra fanilor de pick-up-uri din Statele Unite. Iar pentru că Ford F series este cea mai vândută mașină din lume, exact acolo se va îndrepta Elon Musk.

Tesla poate pune un anunț public de căutare a florarului. Nu, nu este vorba despre vânzătorul de flori ci despre acel instrument de desen format numai din curbe. Asta pentru că noua lor mașină, Cybertruck, pare desenată exclusiv cu un echer. Probabil singurul din toată compania. Estetic vorbind unii au asemănat noua creație Tesla cu un F117 Nighthawk iar alții cu desenul stângaci al unui copil de școală primară care tocmai a descoperit echerul.

Dacă cineva ar fi vrut să facă un F117 de stradă, ar fi arătat ca un Cybertruck. De fapt, cam asta au reușit.

Atunci când Tesla sparge tiparele… dar nu e primul

De când au apărut pick-up-urile pe piață, rețeta a fost cam aceeași peste tot: șasiu, cabină de pasageri și o benă. În timp s-a făcut concesia să fie o suspensie independentă față și o osie rigidă pentru puntea spate. Dar Tesla a zis că poate rescrie cartea de bucate a segmentului și a venit cu o caroserie autoportantă, suspensii independente și motoare electrice. Avem însă o veste proastă pentru fanii mărcii: nu ei au făcut primul pick-up cu suspensii independente și caroserie autoportantă. Honda le-a luat-o înainte cu modelul Ridgeline cu aproape 15 ani. Avea și caroserie autoportantă și suspensii independente pe ambele punți. Ce-i drept, avea motor cu benzină montat transversal față nu două sau trei motoare electrice precum Tesla Cybertruck. Singura inovație reală pe care o aduce noul pick-up este motorizarea electrică.

Nostalgia DeLorean

Atunci când în 1981 a fost lansat DeLorean, constructorul nu s-a gândit că va fi o inspirație pentru un pick-up. John DeLorean a creeat mașina cu o caroserie din oțel inoxidabil și a lăsat-o nevopsită. A fost un hit care a dat peste cap tiparele… până când a fost condusă și s-a constatat că era prea grea pentru motorul V6 de Peugeot de sub capotă. Estetic vorbind însă, este una dintre mașinile emblematice din panoplia mondială. La aceea s-a raportat designerul Tesla când a conceput Cybertruck. O caroserie din oțel inoxidabil, nevopsită. Dacă F117 Stealth și DeLorean ar fi avut un copil acela ar fi trebuit să fie Cybertruck. Mare, cu multe unghiuri și o caroserie făcută parcă să intre într-o zonă de război de pe Marte, pick-up-ul Tesla nici nu știi dacă să-ți placă sau nu. Probabil că unii se vor obișnui cu aspectul iar alții îl vor detesta câte zile or avea (ei sau mașina).

Ce a adus însă ca avantaj inspirația DeLorean este rezistența caroseriei, atât contra loviturilor cât și contra ruginei. În timpul prezentării, inginerul șef a dat cu barosul în caroserie fără ca aceasta să pățească ceva. Mai mult, Elon Musk a prezentat un filmuleț în care se vede că portierele rezistă la gloanțe de calibrul 9 mm trase din pistol. Geamurile se presupunea că ar fi blindate. Ei bine, aici este discutabil. Au aruncat cu două sfere de metal în geamurile laterale. Aruncătura a fost destul de bună chiar și pentru liga de baseball. Au spart geamurile, dar nu au pătruns în habitaclu.

DeLorean DMC 12

DeLorean DMC 12 a fost o mașină produsă începând cu 1981. A fost cunoscută datorită filmului Back to the Future. Avea caroseria din inox, era foarte grea și motorul dezvolta doar 170 CP.

Cybertruck de performanță

Toate mașinile produse de Tesla se bat în performanțe dinamice. Indiferent că vorbim despre Model X, Model 3 sau Semi (camionul) toate au accelerații fulminante. În cazul lui Cybertruck, constructorul declară un demaraj 0-100 km/h în 2,9 secunde. Pentru că un vehicul utilitar trebuie să fie capabil și de transport, au precizat că bena are o lungime de aproape 2 metri și că poate transporta peste 1,5 tone. Poate tracta 6,3 tone! Da, este neverosimil, dar astea sunt datele pentru o mașină care, teoretic, se poate conduce cu B-ul. Ar mai fi de dezbătut mult și bine despre ce aptitudini tehnice are mașina… dacă aș putea trece peste aspectul exterior care pare derivat din jocul Stunts pe care-l jucam când eram mic pe un calculator PC 286 (sau era 386… )

Cât costă Tesla Cybertruck?

Pe scurt, Tesla Cybertruck arată de parcă a fost desenată în grabă pe un computer care folosea poligoane în loc de puncte. Rezultatul este șocant din punct de vedere estetic și singurul argument sunt performanțele dinamice. În versiunea de bază, care va fi cu două roți motrice, va avea o autonomie de aproximativ 400 km și un demaraj 0 – 100 km/h în 6,5 secunde plus o capacitate de tractare de  3,4 tone. Prețul de pornire este de 39.900 USD

Versiunea intermediară va fi cu două motoare și tracțiune integrală. Va oferi o autonomie de aproape 500 km. Performanțele dinamice sunt îmbunătățite la un demaraj 0 – 100 km/h în 4,5 secunde și o capacitate de tractare de 4,5 tone. Prețul acestei versiuni va fi de aproape 50.000 USD.

Modelul de top propune trei motoare electrice, tracțiune integrală și o autonomie de 804 km! Abia aici putem vorbi despre demarajul de 2,9 secunde și capacitatea de tractare de 6,3 tone. Prețul anunțat este de 70.000 USD.

Vitezele maxime sunt, în funcție de variante, de 177, 193 și 210 km/h.

Pentru toate variantele, dacă doriți și sistemul de pilot automat, mai cotizați 7000 USD în conturile Tesla și se rezolvă. După care așteptați… mult. Anul viitor încep livrările pentru modelele 4×2 și din 2022 vor fi disponibile și versiunile integrale. Deci, momentan, nu ne temem că vom vedea vreun Cybertruck în oglinzile retrovizoare. Totuși, cu tot aspectul… bizar (să-i zicem) 2,9 până la 100 km/h și 800 km autonomie nu sună rău de loc.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*