Stiri / Video

DBS Superleggera Concorde, un Aston supersonic (video)

DBS Superleggera Concorde Edition este cea mai nouă serie limitată de la Q by Aston Martin. Doar 10 vehicule, gândite să omagieze două nume mari în aeronautică: British Airways și Concorde.

A fost odată ca niciodată un vis nebun, ca atâtea altele ale omenirii. Unul care voia să ofere zborul supersonic și oamenilor „obișnuiți”. Zis și făcut, pentru că omenirea când își pune mintea și puterea la lucru… Iar acum 50 de ani a decolat pentru prima oară un Aérospatiale/BAC Concorde. O aeronavă care a presupus un efort tehnologic incredibil… Și care a dus oamenii (92 – 128 pasageri) până la Mach 2,04. Adică puțin peste de două ori viteza sunetului, sau 1354 mph / 2180 km/h. La o altitudine de croazieră de 60.000 de picioare (18.288 metri)!



Doar 20 de exemplare au fost construite, programul costând – la nivelul anului 2016 – nu mai puțin de 7,67 miliarde de lire sterline! Mult pentru noi oamenii, dar puțin dacă ne gândim la cât de aproape s-a aflat de perfecțiune… Și poate că nu vom mai avea parte de așa ceva în timpul generației actuale, din păcate! Cinste lor – nu uitați că acest avion a zburat prima oară în 1969, atunci când oamenii ajungeau și pe Lună!

DBS Superleggera Concorde, supersonicul terestru

Q by Aston Martin va construi doar 10 exemplare DBS Superleggera Concorde. Fiecare dedicat celor 50 de ani de Concorde, dar și celor 100 de ani de British Airways. Compania britanică a fost unul din cei doi operatori de Concorde, deci tributul este cât se poate de potrivit. Și include o mulțime de elemente unicat. Cum ar fi culorile BA cam peste tot pe caroserie, precum și o siluetă Concorde gravată pe acoperișul din fibră de carbon. Iar asta nu este tot… însă vă lăsăm plăcerea de a descoperi restul detaliilor. Merită!



Interiorul imită atmosfera din cabinele de zbor BA, iar elementele distincte abundă și aici. Nouă ne-au plăcut mai ales plafonul din Alcantara cu grafică „sonic boom” și contorul Mach de pe vizorul șoferului. Iar în spatele volanului se află padele din titan recuperat din palele compresorului turbojet-ului de pe Concorde… Sub capotă respiră superbul V12 twin-turbo, de 5,2 litri. Are 725 CP și 900 Nm. Suficient pentru a sprinta la 100 km/h în 3,4 secunde și la 160 km/h în 6,4 secunde. Apropo, viteza maximă de 211 mph (340 km/h) este oricum mai mică decât viteza de decolare a Concorde-ului, de 220 noduri / 250 mph! 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*