GV80 de la Genesis și GMC Yukon sunt două exemple clare ale „războiului” comercial dintre Asia și SUA. Însă, spre deosebire de luptele politice, în acest caz cei care câștigă sunt de fapt consumatorii…
Înfruntarea se dă la categoria două/trei rânduri de locuri. Și în cea a păcălelii că un SUV de dimensiuni anti-liliputane poate supraviețui oriunde doar cu tracțiune spate. Dar, măcar ambele oferă și sisteme AWD extrem de avansate. Genesis GV80 a fost lansat, deocamdată, doar în Coreea de Sud. Acolo va fi deja disponibil de la finalul lunii. Însă să nu vă faceți iluzii – adevăratul său obiectiv este dincolo de Marea Japoniei și Pacificul de Nord. E vorba despre vastele state continentale. Nu mai avem de-a face cu un atac în Hawaii…
GV80 pune accentul pe un stil exterior modern și pe un interior ultra-tehnologizat. Are, deocamdată, doar un propulsor turbodiesel – de 3 litri și 280 CP. Plus instrumentar de bord digital. Și sistem de infotainment cu ecran de 14,5 inch și navigație cu realitate augmentată. Sau sistem „noise-canceling” activ și monitorizare a calității aerului.
GV80, păzea la AT4 de Yukon
Când vine vorba despre SUV-uri americane, pentru ei ce este mai mare este și mai bun. Și merge și mai mult. Drept pentru care noile GMC-uri Yukon / Yukon XL au crescut dimensional. Și pe lângă versiunea de top Denali a mai apărut și aventurierul AT4. Apropo de dimensiuni, Yukon(ii) au ajuns la spații utile maxime de 3480 / 4097 litri! În plus, luxosul Denali și specialistul AT4 primesc propriile detalii de design.
Iar Yukon Denali are chiar și un interior diferit de al restului gamei. Cu idei năstrușnice precum consola centrală motorizată. Sau cu tehnologii de vârf – HUD de 15 inch și cameră la 360 de grade. Iar sub capotă totul este de la mediu spre mare. GMC dotează – la fel ca Chevrolet Tahoe / Suburban – noile Yukon / XL cu trei motorizări. V8-ul de 5,3 litri și turbodiesel-ul de 3 litri sunt complet noi, Iar vârful de 6,2 litri V8 a fost îmbunătățit și are de acum 420 CP / 624 Nm.