Constructorul bavarez are în divizia M GmbH un adevărat sub-brand, cu o familie din ce în ce mai numeroasă de modele. Cât de numeroasă? De două ori mai numeroasă, în cazul celei de-a treia generații a modelelor X5 și X6 M, acum derivate și în versiuni Competition.
Deja întrezărim un tipar: avem X3 M și X3 M Competition sau X4 M și X4 M Competition. Acum BMW a prezentat și X5 M și X5 M Competition, alături de X6 M și X6 M Competition. Să ne pregătim și pentru un viitor tandem X7 M și X7 M Competition? Dar să nu sărim în cărțile de tarot încă, pentru că trebuie să privim în bolul de cristal al prezentului. Către cvartetul Sports Activity Vehicle (SAV) şi Sports Activity Coupé (SAC) de înaltă performanță.
Ce anume compune un BMW M?! Nu de alta, dar rețeta a fost reinventată pentru a permite și existența modelelor crossover/SUV. Și nimeni nu mai are o problemă cu asta, doar felurile de „mâncat asfaltul” sunt cât se poate de apetisante. În cazul de față, dotate cu „chef” V8 de 4,4 litri și suficientă putere turbo pentru a „dospi” până la 600 sau 625 CP, în cazul variantelor Competition. Adică X5 M și X6 M au un plus de 25 de CP față de generația anterioară. Iar Competition dublează avantajul la +50 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge la nivelul unei locomotive: 750 Nm.
X5 și X6 M, la Competition cu voi
Tus’ patru M-urile mari se vor întrece în jante de 21 și 22 inch (față/spate pentru Competition) în noiembrie, în fața publicului. La Salonul Auto de la Los Angeles. Apoi se vor afișa peste tot, inclusiv la noi în România, din aprilie 2020. Și o vor face cât se poate de rapid. În genul 0-100 km/h în 3,9 secunde (3,8 pentru Competition). Apoi, X5 M şi X6 M vor lăsa competiția în spate, ajungând la 200 km/h în 13,7, respectiv 13,5 secunde (13,4, respectiv 13,2 s la Competition). Și nu se vor opri ca de obicei, la 250 km/h dacă este selectat M Driver package. Se vor plimba cu tupeul dezvoltării de pe Nurburgring până la 290 km/h.
Ca de obicei, totul este cât se poate de M. Avem șasiu dezvoltat special pentru versiunile M. Urmează o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Nu lipsește nici tracțiunea integrală M xDrive cu diferenţial M activ pentru puntea spate. Iar, standard, este oferită și suspensia adaptivă M, sistem de stabilizare activă a ruliului şi direcţie M Servotronic. Nici o grijă, totul se oprește rapid – noul sistem de frânare dezvoltat pentru modelele M vine cu două setări pentru reacția pedalei de frână. La cerere, oferă un plus de confort. Iar când se dorește, răspunsul este în totalitate prompt.