Jaguar & Mini s-au gândit că titlul de „Iad Verde” ar trebui actualizat pentru secolul XXI. Astfel, Nurburgring Nordschleife a avut parte de ceva performanță și eficiență EV, cu ajutorul modelelor I-Pace și Cooper SE. Să se facă totul verde…
Da, e plăcut să ai parte de un sunet real de evacuare „mârâită”. Dacă se poate, cu galerie din partea propulsorului nobil de sub capotă. V8. Jaguar are și așa ceva, pentru că te poți plimba prin „Iadul Verde” și cu XE SV Project 8 sau maiestuosul XJR575. Însă pe noi ne interesează liniștea și seninătatea… Am glumit! Chiar dacă propulsorul este mai silențios decât mașina ta de spălat, un șofer profesionist se află la volan.
Astfel, pentru doar 149 euro – mai ieftin decât versiunile ICE – oricine se poate bucura de viitorul electric oferit de SUV-ul I-Pace. Pe cei 20,8 km și de-a latul celor 73 de viraje de pe Nurburgring Nordschelife! Practic, experiența Ring Taxi devine una de tip eTaxi. Și cu 395 CP la bord, plus un 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde. E clar, timpul va trece foarte repede. Și nici o grijă, nu veți rămâne fără curent – acumulatorii au tot 90 kWh. Cu o autonomie (normală) de maxim 470 km – și una anormală de 200 km/h viteză maximă.
I-Pace & Cooper SE, ce cuplu verde
Dacă I-Pace nu vă place pentru că nu aveți voie să îl conduceți, puteți încerca un alt britanic. Tot pe Nurburgring, în modul „green” (sau chiar „green+”). Aceasta deoarece Mini l-a dus acolo nu pentru anduranță, ci pentru un balet al eficienței. Tot ce trebuie este să-i dați cu tifla triplului campion mondial de Formula 1 Jackie Stewart. Omul care a denumit Nurburgring Nordschleife drept „Infernul Verde” – acum mulți ani. Însă, în secolul XXI, poți parcurge un astfel de circuit… fără să atingi pedala de frână!
Mini Cooper SE, la fel ca orice EV care se respectă, are setări care permit determina individual nivelul de generare a energiei şi efectul de decelerare asociat. Adică poți conduce normal… sau în stil „one pedal” – o coregrafie atentă și nivelul maxim de decelerare îți permit abandonarea pedalei. Totuși, există câteva nuanțe pe Nordschleife… Aceasta deoarece Mini recomandă comutarea între modurile de regenerare ușoară și completă în funcție de profilul virajelor – mai line sau mai strânse. Acum, luați o hartă și notați pentru copilot momentele exacte…