Astăzi avem noutăți tehno-EV, deoarece atât BMW cât și Polestar au decis să împărtășească cu noi câteva detalii importante despre modelele lor viitoare. Astfel, bavarezii ne-au vorbit despre SUV-ul iX3, iar chino-suedezii despre sedan-ul Polestar 2.
Constructorul teuton continuă seria dezvăluirilor despre noile sale modele electrice (precum i4 și iNext, care sosesc din 2021) cu SUV-ul iX3. Acesta, gata să devină primul SAV al casei cu propulsie exclusiv electrică, va debuta în 2020. Și va aduce cu sine a cincea generație a tehnologiei BMW eDrive. Și totul va fi nou – atât sistemul de propulsie, cât şi bateria de înaltă tensiune fiind complet regândite. Interesant, mai ales că iX3 va fi produs în exclusivitate la Shenyang, în China.
Dară să vedem ce va oferi iX3 clienților de anul viitor. În primul rând, motorul electric – care trimite puterea roților spate – va avea maxim 210 kW/286 CP și 400 Nm. Iar noii acumulatori prismatici cu tehnologie NMC-811 vor avea o capacitate energetică netă de 74 kWh. Suficient pentru o autonomie WLTP de peste 400 km. În plus, iX3 va fi cu adevărat tehno-EV, deoarece consumul de energie va fi de doar 20 kWh/100 km în ciclu WLTP.
Tehno-EV, mai mult pe afară
BMW a luat și măsuri de sustenabilitate pentru iX3. Motorul are parte de o construcție specială, care elimină nevoia de materiale din pământuri rare. Iar acumulatorii au din start planificată o a doua viață ca baterii staționare. Iar BMW promite, în medie, o amprenta ecologică „reală” cu 30% mai bună pentru iX3 față de un X3 sDrive 20d. Sau cu 60%, dacă se utilizează energie electrică verde pentru încărcare.
Nu prea am mai avut vești despre Polestar 2 de la introducerea sa oficială, acum câteva luni. Însă constructorul revine cu noutăți pozitive, de sezon… aventurier. Polestar a anunțat recent faptul că modelul sedan 2 are o caracteristică tehno-EV foarte interesantă. Mai exact, Polestar 2 are cea mai bună capacitate de tractare din segmentul său. Cu acumulatorii de 78 kWh și cârligul de remorcare electric oferit din fabrică, va fi capabil să tracteze o masă frânată de 1500 kg. Mult mai bine decât următorul clasat, Tesla Model 3 – care oferă doar 910 kg.