911 – cifra magică a sportivității germane de 70 de ani și opt generații încoace. Porsche chiar a descoperit „mașina timpului” – într-un format adulat și invidiat de întreaga industrie auto.
Porsche 911 a fost prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles – nu acasă în Germania – parcă pentru a sublinia statutul de legendă de nivel mondial. O legendă care pare să adopte teoria Darwinistă a evoluției – schimbările se fac organic, pe parcursul mai multor generații, nu în salturi. Da, acesta este noul 911. Și da, seamănă parcă prea bine cu cel dinainte – generația 991. Însă acesta este „blestemul” legendelor. De 70 de ani încoace, Porsche a trebuit să utilizeze fix același format. Repetat, de-a lungul a opt generații.
Asta nu înseamnă că nu există schimbări – la exterior sau interior. Pe afară, subtilitatea este cuvântul de ordine. Dacă priviți atent, veți observa anumite detalii. Parașocurile față și spate au fost modificate. La fel și farurile sau stopurile. Iar cea mai evidentă modificare are legătură cu integrarea lunetă-grilă superioară de ventilație a propulsorului boxer. În afara secțiunilor din față și din spate, întregul exterior este acum din aluminiu. Iar noile mânere ale ușilor sunt acționate electric – conform celei mai noi mode din industrie.
911, în spate sau peste tot, cu 450 CP
Porsche a prezentat deocamdată doar 911 Carrera S și 4S. Motorul turbo, în șase cilindri, dezvoltă de acum 450 CP – un plus de 30 CP. Suficient pentru accelerații mai rapide, cu 0,4 secunde față de generația precedentă. Avem, până la 100 km/h, un timp de 3,7 sau chiar 3,6 secunde, în funcție de tracțiune – spate sau integrală. Dacă adăugăm pachetul Sport Chrono, avantajul crește cu încă 0,2 secunde. Vitezele maxime sunt, de acum, de 308 / 306 km/h pentru Carrera S/4S.
Interiorul este, de această dată, mai vizibil ca fiind nou. Stilul este inspirat de modelele 911 din anii 1970 – însă tradiția se oprește la utilizarea unui cadran analogic pentru turometru. În rest, avem un ecran mai mare – 10,9 inch – pentru sistemul PCM. Și mai avem conectivitate permanentă, cu noi funcții și servicii. Standard există navigare bazată pe SI (swarm intelligence – inteligența roiurilor), precum și Porsche Connect Plus. Iar dotările includ funcții digitale exclusive: aplicația Porsche Road Trip, asistentul personal Porsche 360+ și calculatorul de emisii Porsche Impact.
911, mai sigur și pe ud
O noutate absolută o reprezintă noul mod Wet, oferit standard. Această funcție detectează apa pe șosea, modifică în consecință sistemele de control și avertizează șoferul. Funcția Night Vision Assist cu cameră termică este și ea o noutate, pentru 911. Ce ar putea să nu fie pe placul tradiționaliștilor este echiparea standard cu noua transmisie automată cu dublu ambreiaj, în opt trepte. Prețurile pentru 911 Carrera S pornesc în România de la 125.756,82 euro, inclusiv TVA și pentru 911 Carrera 4S, de la 133.582,26 euro, inclusiv TVA – iar nerăbdătorii trebuie să știe că pot deja plasa comenzi.