Stiri

Performanțe maxime cu Velar sau TT RS (video)

Range Rover a prezentat varianta de top Velar SVAutobiography Dynamic Edition în loc să-i spună simplu Velar SVR. Iar Audi ne oferă facelift-ul pentru micul TT RS, în versiune coupé și Roadster.

După proverbul românesc „iarna ne facem car”, producătorii auto vor să ne pregătească deja pentru sezonul cald… de performanță. Iar oferta este cum nu se poate mai bogată. Vreți un SUV stilat pentru operă și sesiuni de Nurburgring? Avem. Vreți un mic sportiv care să te plimbe pe coasta însorită… de Azur? Avem. Primul pe lista noastră este superbul Range Rover Velar. Dacă BMW a inventat segmentul coupé-SUV cu X6, cu siguranță Range Rover a descoperit și primul supermodel… Velar. Iar cei care știu să aprecieze stilul mai presus de orice vor fi încântați de noul Velar. Serios, singura întrebare este de ce nu i-au spus simplu Velar SVR?!



Nu contează, deoarece sub kit-ul aerodinamic discret și la fel de rafinat precum întregul ansamblu se ascunde un mega-monstru. Este vorba, desigur, despre tradiționalul V8 supercharged de 5 litri, ce oferă 550 CP / 680 Nm în această iterație. Suficient pentru a propulsa yacht-ul britanic la 100 km/h în doar 4,5 secunde și apoi până la 274 km/h. Inginerii de la Land Rover Special Vehicle Operations s-au ocupat ca totul să fie perfect pe Velar – din punct de vedere tehnic. Din punctul de vedere al lux-ului, acesta crește cu jante de 22 inch, pachetul interior din fibră de carbon sau comenzile din aluminiu striat…

Velar la operă, TT RS la karting

Dacă SUV-ul britanic merită împărtășit cu prietenii, Audi oferă în schimb opțiunea intimă de performanță. TT RS este doar pentru doi – câteodată chiar și pentru unul singur. Este un mini-R8, acum cu facelift. Este bucurie pură a condusului – iar noi recomandăm cu tărie versiunea Roadster. Evident, ca la orice facelift al mărcii cu patru inele îngemănate, schimbările sunt aproape invizibile. Însă ele există – chiar dacă sunt destul de puține.



Avem o parte frontală nouă – mult noroc la descoperirea diferențelor! Avem o nouă aripă deportantă spate cu elemente tip „winglet”, sau un nou difuzor sportiv. Schimbările de la interior parcă nici nu merită menționate. Câteva tehnologii noi connected și de infotainment, precum și marcaj 12 o’clock roșu pe volanul sport… Datele tehnice, în schimb, sunt în mod sigur aceleași. Avem TFSI în cinci cilindri de 2,5 litri. El este capabil de 400 CP și 480 Nm. Suficient pentru a atinge 100 km/h în 3,7 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Sau, opțional, de 280 km/h. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*