e-208 este lovitura de maestru de ceremonii la Geneva pentru constructorul francez Peugeot. Renault aduce al cincilea Clio în Elveția, însă rivalii aduc două versiuni pentru a doua generație 208.
Genealogia noii generații 208 este una la fel da marcantă precum a rivalului său tradițional din clasa mică. 208 are înaintași din ce în ce mai iluștri în 207, 206 și legendarul 205. Iar acum Peugeot – în timp ce se îndreaptă cu pași mari către zona superioară a segmentului B – vrea o nouă revoluție. A modularității. Datorată noii arhitecturi CMP (Platformă Modulară Comună) – gândită pentru segmentele B și C, derivată din EMP2 (Platformă Modulară Eficientă). Avantajul – poate fi configurată pentru propulsie standard, pe benzină/diesel sau complet electrică.
Astfel, piesa de rezistență a noii generații este disponibilitatea încă de la lansare a modelului e-208. Acesta împrumută sistemul de propulsie de pe DS 3 Crossback E-Tense. Un motor de 100 kW (136 CP), cuplu maxim de 260 Nm și acumulatori de 50 kWh. Aceștia permit o autonomie de până la 340 km (WLTP). În plus, habitaclul și volumul portbagajului sunt identice celor de pe versiunile cu motor termic. Bateriile ocupă un volum de 220 litri, însă sunt distribuite sub podea.
e-208, la fel ca un 208
Atenția la detalii este evidentă la e-208. Designul interior și exterior este aproape identic cu al versiunii standard. Iar clienții nu se vor putea plânge de ineficiență termală, precum în cazul altor EV-uri. e-208 are element de încălzire de mare putere, pompă de căldură (ajută și la protejarea autonomiei), reglare automată a temperaturii interioare și pre-condiționare termică programabilă. Încărcarea poate dura între peste 20 de ore (priză clasică) și doar 30 de minute la 80%. Dacă se optează pentru o stație publică DC de 100 kW. Pragurile intermediare sunt de 16h, la o stație de încărcare Legrand Green Up și de 8 / 5 ore la wallbox (trifazic 11 kW / mono 7,4 kW).
Cât despre versiunea standard 208, designul este printre cele mai sofisticate din segment. La fel și la e-208 – mai ales dacă se aleg versiunile superioare, GT Line și GT. Avem de toate, de la jante de 17 inch cu 3,6 kg mai ușoare. La o sursă de inspirație cât se poate de evidentă: 508. Astfel, partea frontală încorporează farurile LED cu semnătura luminoasă a „ghearei” de leu. Iar cea din spate are stopuri LED cu funcție DRL și baghetă neagră de legătură. Și la fel ca la modelele din trecut, pe „nas” se află marcat numele modelului 208 / e-208.
Noua generație 208 / e-208 aduce în premieră, în habitaclu, o nouă generație i-Cockpit. Acesta are touchscreen central de 5 / 7 sau 10 inch, instrumentar de bord digital și HUD 3D, cu informațiile proiectate sub forma unei holograme. Tehnologiile includ noul Drive Assist, cu funcții semi-autonome, precum și MirrorLink / Apple CarPlay și Android Auto, plus patru prize USB (inclusiv Type C), precum și încărcare prin inducție pentru smartphone. Sub capotă, 208 are parte de PureTech în trei cilindri (1,2 litri) și BlueHDi în patru cilindri, de 1,5 litri și 100 CP. Variantele pe benzină sunt mai numeroase: 75 CP (BVM5), 100 CP (BVM6 sau EAT8) și 130 CP – doar cu transmisia automată cu opt trepte.