Stiri

Bugatti La Voiture Noire – ultra-Atlantic, ultra-costisitor (video)

Mai spuneți odată cu noi: Bugatti La Voiture Noire. Acesta este numele celui mai scump automobil nou produs în lume, în acest moment. 11 milioane de euro fără taxe. Cam 16,5 – 16,7 milioane de euro cu toate taxele incluse!

Evident, avem de-a face cu un exemplar unicat. Și evident avem de-a face cu o prezentare la Salonul Auto de la Geneva. Un fel de „casă de ajutor reciproc” pentru absolut toate micile sau marile manufacturi ale lumii care formează segmentul exotic al industriei auto. Și dacă Bugatti a pierdut în fața unui Koenigsegg titlul de cel mai rapid automobil din lume, au decis să îl cucerească pe cel al exclusivității. Și strategia dă roade. După Chiron a sosit Chiron Sport. După Chiron Sport a sosit Divo. Și acum acest unicat, La Voiture Noire.



Numele nu este întâmplător. Iar zvonurile au fost perfect fondate. Un foarte, foarte, foarte bogat entuziast al mărcii Bugatti și-a dorit un cadou special. O reinterpretare în cheie modernă a legendarului Atlantic. Și nu orice fel de Bugatti Atlantic. Ci fix exemplarul Type 57 SC Atlantic deținut de Jean Bugatti. Și pierdut – demn de scenariul unui film de Hollywood. În timpul zilelor negre ale celui de-al Doilea Război Mondial.

La Voiture Noire – totul negru, dar nu din Noua Zeelanda

Evident, totul de pe La Voiture Noire a fost manufacturat. Interiorul nu a fost prezentat – încă, sperăm noi. Însă exteriorul cu siguranță emană acea vibrație de navă spațială extraterestră. Liniile de design sunt inspirate de Atlantic. Dar atât. În rest totul este ultra-modern. Avem fibră de carbon expusă pentru caroserie. Neagră. Avem șase ieșiri pentru sistemul de evacuare. Negre. Avem detaliile care amintesc de Atlantic – linia mediană pronunțată. Argintie, de această dată. Avem noi faruri LED. Albe. La fel de albe sunt și literele Bugatti inscripționate cu majuscule în spate. În caz că nu știi cu ce ai de-a face.



Singurele tușe de culoare „nelalocul” lor sunt cele roșii de pe logo-ul frontal. Încadrat de o „potcoavă” de dimensiuni și mai mari. Precum și stopurile întinse pe toată lățimea masivului spate. Și etrierele albastre ale frânelor supradimensionate. În rest, totul este negru, cu tușe argintii. Ceea ce a rămas aparent nemodificat este însă sufletul La Voiture Noire. Același W16 quad-turbo de 8 litri și 1500 CP + 1600 Nm. Pentru o asemenea factură, recunoaștem că noi am fi solicitat un minim de 2000 CP… 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*