Stiri

720S Spider, aerodinamica artistică cu MSO (video)

MSO a demonstrat cum aerodinamica – o știință foarte exactă, de altfel – poate deveni un act artistic. Sigur, pânza a fost una propice – noul McLaren 720S Spider. La fel și audiența – Salonul Auto de la Geneva.

Printre numeroase concepte sau supercar-uri mai mult sau mai puțin exotice, McLaren a reușit să se facă remarcat rapid fără ca măcar să prezinte vreo noutate surpriză. În schimb, i-au pus la treabă pe specialiștii de la MSO – McLaren Special Operations. Care au sosit pe malul Lacului Geneva cu „pletele în vânt” și vântul marcat… în culori. Nu puțini sunt constructorii care oferă accente distincte de culoare modelelor lor. La prima vedere, asta face și MSO cu 720S Spider. Însă aparențele sunt înșelătoare. Cum, necum, au reușit – încă odată – să transforme un supercar extraordinar în ceva mai mult.



Astfel, tratamentul acordat acestui 720S Spider include accente triplu-ton pentru anumite zone ale exteriorului. Și mai include și un interior modificat. Însă realitate este că avem de-a face cu ceva mult mai interesant. Pe scurt, zonele de culoare albastră încastrate în nuanța de bază Meteorite Grey au un rol bine definit. Ele sunt, de fapt, reprezentarea vizuală a curentului de aer care curge peste caroserie în mers. Iar dacă privim și mai de aproape vom mai face o descoperire. Accentele de culoare albastră nu sunt… albastre.

Aerodinamica, un cameleon

Numele oficial al culorii este Coriolis, fiind o nuanță compusă din trei culori: Cerulean Blue, Burton Blue și Abyss Black. Iar procesul de vopsire, ce include zone de tranziție și de estompare, a durat nu mai puțin de 260 de ore. Și interiorul are parte de cam același tratament, chiar dacă acum vorbim doar de estetică. Nu și de vreo funcționalitate ascunsă. Însă MSO își arată măiestria acoperind habitaclul în Alcantara în culoarea Burton Blue, piele neagră și o mulțime de elemente din fibră de carbon. Evident, fibra de carbon – în stil glossy – se regăsește și la exterior.



Iar jantele sunt și ele o creație unicat, cele 10 spițe având parte de o acoperire negru glossy la rândul lor. Există și anumite zone neatinse de specialiștii MSO. Este vorba despre compartimentul motor. Unde sălășluiește încătușat V8-ul twin-turbo de 4 litri. Gata să dezlănțuie nu mai puțin de 720 CP. Pentru un sprint la 100 km/h în 2,9 secunde și o viteză maximă de 341 km/h. Chiar și cu plafonul coborât. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*