Auto Shanghai 2019 marchează debutul celui de-al optulea concept la familiei electrice VW ID. Noul ID. Roomzz sosește tot în China, la fel ca ID. Crozz în 2017. Însă, de acum, mai mare este electric mai bun.
Show-ul de la Shanghai, cu numeroase premiere mondiale, subliniază importanța în creștere a evenimentelor auto din China. Iar China este nu doar cea mai mare piață auto a lumii. Este și cea mai importantă regiune pentru segmentul electricelor. Și încă o zonă care iubește SUV-urile cu pasiune. Așadar nu trebuie să ne mirăm de anunțul cât se poate de direct al celor de la VW. Varianta de serie ID. Roomzz se va lansa din 2021, întâi de toate în China. Apoi, mai vedem…
Noul concept, înscris în clasa SUV-urilor de cinci metri, este o combinație între stilul ID. și cel clasic Volkswagen (primul care ne vine în minte este, desigur, Touareg). Are spațiu în habitaclu pentru șapte persoane, dar și un concept modular. Astfel, configurațiile scaunelor pot fi personalizate de utilizator. Sau de modul de condus – ID. Pilot (SAE Level 4) este disponibil ca parte a noii suite IQ.DRIVE. Astfel, odată pus pe automat, scaunele se pot roti către interior cu 25 de grade pentru o atmosferă mai „lounge”.
ID. Roomzz – camera este totul
Tot atunci când automobilul se conduce singur intră în funcțiune și modul ID. Pilot Relax. Fiecare loc poate fi configurat individual sau chiar înclinat. Iar panourile portierelor din lemn special au parte de noua atmosferă ID. Light. Șoferul, în schimb, primește modul manual ID. Drive. Aici, totul se integrează – volanul digital, instrumentarul digital – în jurul său într-un singur bloc de sticlă.
Construit pe baza noii arhitecturi MEB, ID. Roomzz este, desigur, complet electric. Două motoare electrice asigură forța de propulsie dar și tracțiunea 4Motion. Împreună, dezvoltă 306 CP, suficient pentru a sprinta la 100 km/h în 6,6 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 180 km/h. Pregătit parcă pentru a concura direct cu Tesla Model X, noul concept VW este totuși mai rezervat la un capitol. Acumulatorii au doar 82 kWh, suficient pentru o autonomie WLTP de 450 km. Reîncărcarea DC este totuși rapidă – 80% în 30 de minute, la stații de 150 kW.